Швейцарският курорт Цермат е блокиран заради повишена лавинна опасност

Повече момчета според поверието в „Дева Мария“

Броят на жертвите на пожара в Прага нарасна на 4

Учени създадоха карта на движението на мисълта в мозъка

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 22 януари 2018

Най-интересните изложби по света тази пролет

Похитител платил такси с пръстени на жертвата си Отвлечената ядосала бандита, че не му дава пари на заем

Министър Красимир Каракачанов за инцидента със самолета “Спартан”: Вторият пилот се е обучавал за първи

Публикация на турски език в профила на Радев (обзор) Има препратка към сайт за бързи кредити в южната ни съседка

Караянчева поздравява всички шефове на европейски комисии Форумът ще се излъчва на живо в интернет

ГЕРБ уличиха в лъжа БСП преди вота (обзор) Митниците и ДАНС спрели теч за милиарди още през 2016-та

НСО и хакерите

САЩ призоваха Турция да прояви въздържаност в Сирия

Сняг, студ и лед – опасно време в 19 области

Бяла мида и рапан спасяват риболовния сезон Слаб улов тормози хората по Черноморието

Само 5% от пътниците си търсят парите при отменен полет

По-малко от 5 % от пътниците са предявили претенции за отменени или закъснели полети през 2014 г. Сравнително малка част от тези претенции биват удовлетворени, показват данните на статистиката, цитирани от БНР.
За отменени полети, констатирани закъснения от три и повече часа и отказан достъп до летателното средство пътниците са имали право на полагаеми обезщетения за над 700 млн. евро, дължими от въздушните превозвачи. Изчисленията обаче показват, че са изплатени само около 200 млн. евро.

За хората е непонятен е реалният път, по който могат да претендират правото си на обезщетение, а той не е сложен, коментира Петя Петрова, юрист в една от авиокомпаниите. По думите й активността на пътниците в европейски мащаб не е толкова голяма.

И при нискотарифните авиокомпании правото на обезщетение е валидно, подчерта юристът. Нискотарифните полети не са основание за отказ за изплащане на обезщетение, уточни Петрова.

Става дума за полети, които започват от летище в рамките на ЕС или излитат от трета страна с крайна точка летище в Евросъюза и се изпълняват от въздушен превозвач, регистриран в държава от ЕС, поясни още тя.

Първата стъпка към претендиране на обезщетение е пътникът да попълни наличните и онлайн бланки за жалба към съответния въздушен превозвач. С колкото повече документи разполага пътникът, толкова по-добре може да обоснове своята жалба. Дори с жалба в свободен текст пътникът може да се обърне към авиокомпанията, която го е ощетила, обясни Петя Петрова и добави, че обезщетение може да се търси още по съдебен път или чрез посредници.

Размерът на обезщетенията е строго регламентиран в тарифа, която отчита разстоянието на полета. Процедурата по получаване на становище по жалбата отнема между 6 и 8 седмици.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.