На 16 ноември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за събота, 16.11.2019

МВнР с препоръки във връзка с необичайните студове в САЩ

Задържаха двама души, заплашвали с покушение Макрон

Министър Горанов: Българинът не е готов достатъчно за солидарност

Разширяват обхвата на допустимите за саниране жилищни блокове

Литва размени агенти с Норвегия и Русия

Майкъл Блумбърг дава 100 млн. долара за рекламна кампания срещу Тръмп

Българка е бутнала жена върху релсите на жп гара в Рим

Проф. Тодор Кантарджиев: Починалото 3-годишно дете е било с риновирус

Изпокараха се за неплатения болничен лист (обзор)

Фонд „Земеделие” ще търси 43,1 млн. лв. от къщи за гости за нарушения

Тамер Левент влиза от сериал в сериал

Белият дом публикува стенограмата от първия телефонен разговор между Тръмп и Зеленски

Фалконът ослепя над София (обзор) Не е лошо да се помисли за нов самолет, заяви шефът на “Авиоотряд” 28

Само 5% от пътниците си търсят парите при отменен полет

По-малко от 5 % от пътниците са предявили претенции за отменени или закъснели полети през 2014 г. Сравнително малка част от тези претенции биват удовлетворени, показват данните на статистиката, цитирани от БНР.
За отменени полети, констатирани закъснения от три и повече часа и отказан достъп до летателното средство пътниците са имали право на полагаеми обезщетения за над 700 млн. евро, дължими от въздушните превозвачи. Изчисленията обаче показват, че са изплатени само около 200 млн. евро.

За хората е непонятен е реалният път, по който могат да претендират правото си на обезщетение, а той не е сложен, коментира Петя Петрова, юрист в една от авиокомпаниите. По думите й активността на пътниците в европейски мащаб не е толкова голяма.

И при нискотарифните авиокомпании правото на обезщетение е валидно, подчерта юристът. Нискотарифните полети не са основание за отказ за изплащане на обезщетение, уточни Петрова.

Става дума за полети, които започват от летище в рамките на ЕС или излитат от трета страна с крайна точка летище в Евросъюза и се изпълняват от въздушен превозвач, регистриран в държава от ЕС, поясни още тя.

Първата стъпка към претендиране на обезщетение е пътникът да попълни наличните и онлайн бланки за жалба към съответния въздушен превозвач. С колкото повече документи разполага пътникът, толкова по-добре може да обоснове своята жалба. Дори с жалба в свободен текст пътникът може да се обърне към авиокомпанията, която го е ощетила, обясни Петя Петрова и добави, че обезщетение може да се търси още по съдебен път или чрез посредници.

Размерът на обезщетенията е строго регламентиран в тарифа, която отчита разстоянието на полета. Процедурата по получаване на становище по жалбата отнема между 6 и 8 седмици.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.