Филмите, в които част от актьорите са бели, а останалата част са цветнокожи имат по-високи доходи, сочи ежегоден анализ на Центъра за афроамерикански изследвания към Университета на Калифорния в Лос Анджелис, предаде Нова телевизия.
Учените са анализирали филмите с най-много приходи от 2011 г. насам, като са ги групирали според броя на цветнокожите актьори в осемте водещи роли и са изчислили средния приход за различните нива разнородност.
Филми, в които половината актьори са бели, а останалата половина са цветнокожи, са спечелили два пъти повече от останалите.
Те са осигурили и най-добра възвращаемост на инвестициите - продажбите от билети са донесли 3,4 пъти повече от бюджета им.
Примери за такива филми са "Люси" с Морган Фрийман, Чой Мин-сик и Амр Уакед в главните роли редом със Скарлет Йохансон, както и "Ани" с Джейми Фокс, Кувенжане Уолис и Камерън Диас.
В предишните години продукции, в които двама или трима от водещите осем актьори са цветнокожи имат по-добри финансови показатели.
През 2014г. съотношението се променя на четири от осем.
Вече е от значение и кои актьори са най-харесвани извън САЩ и Канада, защото чуждестранната публика осигурява 72% от приходите в света при 66 на сто преди четири години.
С цел гледаемост от китайските зрители , например, създателите на филмите вече включват сцени с китайски актьори в блокбъстери като "Мисията невъзможна: Престъпна нация" или "Железният човек 3".
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш