Бившият белгийски крал призна, че има незаконна дъщеря

Лондон улеснява с визи експерти

ДАНС по следите на коронавируса Мерки срещу заразата, идваща от Китай

Удължиха бедственото положение в Община Перник заради водната криза

Българинът доплатил 4 млрд. за лекарства Първи сме в ЕС по разходи за медикаменти

220 милиона долара за екшън комедията „Лоши момчета завинаги” Филмът се представя над очакванията

СЗО промени оценката си за коронавируса, вече го смята за високорисков

Турски хакери в мащабна кампания от името на Анкара Властите в Кипър, Гърция, Ирак и Албания на мушка

Самоубилият се пред ДАНС отвлякъл самолет през 1981 г. Емил Крумов трябвало да дава показания за „Луков марш”

За какво може да ни наложат дисциплинарно наказание

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 28 януари 2020

Борисов: Длъжни сме да не допуснем подобни трагедии като Холокоста да се случат отново

Турските домати пълни с пестициди Изследване откри 56 забранени вещества в зеленчуци

Пожарникари уловиха змия в домашно мазе в Сливен

Първа жертва на коронавирус в Пекин

Сърфирането е песен

Най-доброто сцепление за всяка повърхност – това е едно от големите предизвикателства за автомобилните компании, което (все още) не е решено по най-удачния и безкомпромисен начин. Както често се случва, изобретателните конструктори на Citroen стигат до отговора на задачата по нетрадиционен и оригинален начин. А именно като привлекат за каузата съответните специалисти. На кого ще му хрумне да включи в автомобилното производство един от водещите доставчици на сърфове и съответната екипировка като австралийската фирма Rip Curl? Резултатът от тази авангардна идея е специалният модел C4 Cactus Rip Curl, представен в началото на месеца на изложението в Женева. В него ще разпознаете безпогрешно един от най-свежите кросоувъри на пазара в момента – серийния C4 Cactus. Но и ще откриете декорации и допълнително оборудване, които ще легнат на сърцето на всички почитатели на авантюрите и водните спортове. Идва лято, замирисва на море и скоро ще удари часът на сърфистите, а транспортирането на техните дъски и екипировка често създава проблеми.

Серията C4 Cactus Rip Curl е предназначена точно за тази цел – да помогне на любителите да стигнат до мястото на перфектните вълни. Разбира се, това не е автомобил амфибия и включването на световен лидер за производство на сърфове и екипировка няма как да помогне на колата да „стъпва“ по водата. Но ще откара пътниците си безпроблемно до мястото, където морето целува плажа, защото моделът е оборудван да се движи по пясък. За тази цел системата за оптимално сцепление Grip Control разполага със специален режим „пясък“. Тази система за конфигуриране на различни настройки позволява на C4 Cactus да преодолява терени без задвижване на четирите колела. Всяко 4х4 има своите предимства, но и недостатъци – прави колата по-тежка, по-жадна и по-скъпа. Френският кросоувър щади парите в джоба на своя собственик и вместо 4х4 използва режимите на Grip Control за сцепление с всякакви повърхности. Водачът задава един от желаните пет режима за управление на задвижващите предни колела чрез кръгъл превключвател на таблото:

СТАНДАРТЕН: Предназначен за обичайните пътни условия по асфалт в града и извън населените места, с нисък процент на хлъзгане, като системата автоматично се адаптира към обстановката.

ПЯСЪК: Целта е да се стигне до най-добрите места за сърф, което предполага преминаване по меки терени. Използва се едновременното въртене на двете колела, за да се намали рискът от затлачване с пясък и буксуване. Режимът функционира при скорост до 120 км/ч.

СНЯГ: Когато времето не е подходящо за сърф, а за зимни спортове, автомобилът ще се изкачи до планинските курорти, тъй като системата адаптира въртенето на колелата към хлъзгавата настилка. Режимът работи до темпо 50 км/ч.

ВСИЧКИ ТЕРЕНИ: Това е обединен режим за хлъзгави настилки като мокра трева, черен път и кал. Електрониката действа като диференциал с ограничено приплъзване, предава максимален въртящ момент към колелото с по-ниско сцепление и осигурява уверено потегляне. Режимът работи до 80 км/ч.

ESP OFF: Режим с изключена стабилизираща програма ESP за нови усещания от шофирането независимо от сезоните и повърхността. Функционира до 50 км/ч.

При превишаване на скоростта за съответния режим системата Grip Control автоматично преминава в стандартен модул. Специалните гуми Mud&Snow с размери 205/50/17 улесняват движението на труден терен. Необходимата мощност идва от модерните двигатели под предния капак. Купувачът има избор между бензиновия турбомотор PureTech със 110 конски сили и дизеловия BlueHDI със 100 конски сили. Стандартна е механичната скоростна кутия.

Специалната серия се отличава от масовия модел по белите „черупки“ на външните огледала, белите рейки на покрива и белите стикери Rip Curl на калниците. Автомобилът е защитен под предната броня със сив алуминиев панел, който подчертава готовността му да излезе от асфалта и да се впусне в приключения. Характерен белег на C4 Cactus са въздушните капсули Air Bump. Тяхната функция е да предпазват вратите, броните и фаровете от одраскване, ожулване и деформация при по-леки удари и при обичайните последствия от експлоатация в натоварена градска среда и паркиране на ограничени пространства. За каросерията се предлагат пет цвята – кафяв, черен, червен, сив и бял, предстои въвеждането и на син. Както винаги Citroen акцентира на дизайна и външния вид, защото те също показват характера на автомобила.

Оранжеви акценти и панорамен покрив

Дизайнерите на Citroen са освежили интериора на модела C4 Cactus Rip Curl с акценти в тонизиращ и енергизиращ оранжев цвят. Такива са предпазните колани, които контрастират с със сивия текстил на седалките. Постелките са с оранжеви шевове, каквито са и лайстните около високоговорителите. Ефектната жабка наподобява пътнически куфар и сякаш поощрява „бягството“ от скучното всекидневие.

Специалната серия е високо оборудвана и водачът може да разчита на многобройни електронни асистенти, автоматични фарове и чистачки, навигация, ограничител на скоростта, климатроник, навигация, висококачествено аудио, тонирани стъкла. Панорамният стъклен покрив с висока термична защита позволява в купето да влиза щедро слънчевата светлина. Така пътниците остават в по-близка връзка с околната среда и природата.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.