Швейцарският курорт Цермат е блокиран заради повишена лавинна опасност

Повече момчета според поверието в „Дева Мария“

Броят на жертвите на пожара в Прага нарасна на 4

Учени създадоха карта на движението на мисълта в мозъка

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 22 януари 2018

Най-интересните изложби по света тази пролет

Похитител платил такси с пръстени на жертвата си Отвлечената ядосала бандита, че не му дава пари на заем

Министър Красимир Каракачанов за инцидента със самолета “Спартан”: Вторият пилот се е обучавал за първи

Публикация на турски език в профила на Радев (обзор) Има препратка към сайт за бързи кредити в южната ни съседка

Караянчева поздравява всички шефове на европейски комисии Форумът ще се излъчва на живо в интернет

ГЕРБ уличиха в лъжа БСП преди вота (обзор) Митниците и ДАНС спрели теч за милиарди още през 2016-та

НСО и хакерите

САЩ призоваха Турция да прояви въздържаност в Сирия

Сняг, студ и лед – опасно време в 19 области

Бяла мида и рапан спасяват риболовния сезон Слаб улов тормози хората по Черноморието

Ураган в завоите

По-добре късно, отколкото никога. С известно забавяне Maserati изпраща на пътя първия SUV модел в своята вековна история. На пролетното изложение в Женева италианският производител представи най-високата и обемна кола в гамата си – Levante. С него компанията влиза в младия сегмент на SUV-овете, който генерира най-много продажби в момента. А който иска пазарен ръст, трябва да продава добре. Maserati не може да се оплаче от лоши резултати, дори напротив – в последните четири години продукцията бе увеличена шесткратно. Но в луксозния сегмент 50% от пазара се пада на джиповете. Затова към четиривратите си спортни лимузини Ghibli и Quattroporte и двувратите купе Granturismo и кабриолет Grancabrio сега Maserati добави SUV като Levante (името му идва от източния средиземноморски вятър леванте, който предизвиква мъртво вълнение).

Италианците отдавна кроят планове да пуснат SUV. Ако ги бяха реализирали още с концепта Kubang от 2003 г., днес нямаше да бъдат в ролята на догонващи конкурентите. Една ли някоя автомобилна компания съжалява за лансирането на който и да е SUV модел. Това важи и за легендарни производители на спортни коли. Имиджът на Porsche не пострада от Cayenne (дори напротив), а касата се пълни от него. Jaguar и Bentley също вече продават джипове, това се канят да направят Lamborghini и Aston Martin, а може би и Rolls-Royce.

От 2016 г. Maserati предлага на клиентите си един бърз, мощен, красив, луксозен, но и практичен модел в лицето на Levante. Висока позиция на седене, простор за пътниците, голям багажник, дизелов двигател, дори теглич – всичко това са качества, които остават на заден план при спортните автомобили. Но не и за Levante. Италианците придават смисъл и практичност на бързото пътуване така, както Porsche го направи с Cayenne или BMW с X5. Дизайнът е характерен за марката и виждаме агресивна предница като на Ghibli и Quattroporte и класическа конфигурация с дълъг капак и изнесена назад пътническа кабина. Големите фарове опират до масивна и внушителна радиаторна решетка с осем вертикални ребра и фирменото лого в средата. Спортните пропорции са подчертани от скосения покрив, широките задни колони, добре оформените арки на колелата типичните за Maserati прорези на предните калници. Отзад виждаме кокетен спойлер и светлини, които подчертават широчината и атлетичността на каросерията.

Levante използва изцяло архитектура на Maserati и се произвежда в Италия за разлика от други автомобили на концерна Fiat, които заимстват много технологии и компоненти от Chrysler. Серийното оборудване е пребогато – биксенонови фарове, двузонов климатроник, кожена тапицерия, навигация с 8,4-инчов дисплей, камера за заден ход и много електронни системи като асистенти за лентата на движение, за наблюдение на мъртвата зона, адаптивен темпомат, функция за аварийно спиране. Адаптивното въздушно окачване с електронен контрол на амортисьорите гарантира спорт и комфорт, според желанието на водача и позволява управлението на автомобила в различни режими. Задвижването на четирите колела се извършва през 8-степенна автоматична трансмисия и блокируем диференциал. При нормални условия на пътя въртящият момент се изпраща с приоритет към задната ос, за да бъде усещането от шофирането типично за Maserati. Инженерите са постигнали перфектен баланс в разпределението на тежестта между предната и задната ос в съотношение 50:50 и най-ниския център на тежестта в сегмента. Това означава образцово пътно поведение дори при екстремни натоварвания.

Купувачите на Levante имат избор от два трилитрови мотора V6 под предния капак. Бензиновият е с двойно турбо пълнене и се предлага в нива на мощност 350 и 430 конски сили. Дизеловият е с 275 коня, ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,9 секунди, развива 230 км/ч и консумира средно 7,2 л гориво. Докато по-мощният бензинов агрегат с 430 коня спринтира до 100 км/ч за 5,2 секунди, достига 264 км/ч и гълта 10,9 л по данни на производителя. Водачът задава различни режими за работа на автомобила – два спортни, икономичен, стандартен и офроуд. Така може да се пътува тихо и спокойно в икономичен режим, но с едно натискане на бутона и преминаване към спортни настройки Levante се развихря и подобно на приятния средиземноморски бриз преминава в истинска стихия.

Материали на Zegna в купето

В интериорния дизайн италианските конструктори са заложили на най-доброто made in Italy. Използвани са висококачествени материали, приятни на докосване, като кожената тапицерия на седалките и вълнените и копринени материи на Ermenegildo Zegna. Подглавниците са белязани от щампа с фирмената емблема – тризъбезца на Maserati. Над главата си пасажерите имат голям панорамен стъклен покрив с електрически механизъм, който щедро пропуска естествена светлина в купето.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.