Над 100 безплатни културни събития Йорданка Фандъкова представи лятната арт програма на София

Кръводаряване в деня на Левски

Обвинената за подкуп бивша шефка на ТЕЛК-Ловеч е на свобода срещу 3000 лева

Наесен поскъпват ваканциите, купени през туроператори Заради данъчна наредба фирмите фалират или се местят в чужбина

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 19 юли 2019

Отхвърлиха намаляване на ДДС върху лекарствата

Разследват мним архитект във Велико Търново 60-годишен строителен техник години наред се титулувал без да има ценз

Кадър на ДАНС поема военното разузнаване

Разследват корупция при доставки за ВВС Дружеството “Балкантел” е изпълнявало поръчки на НЕК, АЕЦ “Козлодуй”, “Булгартрнасгаз” и др.

Д-р Димитров гръмнал Плъха при самоотбрана (обзор) 2 г. условно за лекаря от Пловдив, застрелял крадец

Правят проучване за контрабандата на горива При алкохола няма проблем за бюджета

7 години от атентата на Летище Бургас Посланикът на Израел Ирит Лилиан: Силата на живота е по- силна от тази на разрушението

Граждани почетоха паметта на Васил Левски в София (СНИМКИ)

Брюксел иска мониторинг за всички страни членки на ЕС

Избиват и диви прасета заради чумата Само горски ще стрелят в районите на огнищата

Качват чиновниците на електромобили

Продажната цена на такава кола европейско производство се движи в широк диапазон – между 10 000 и 100 000 евро.

Чиновници от държавната администрация ще започнат да ползват електромобили от края на лятото, обяви министърът на околната среда и водите Ивелина Василева.

Тя даде старт на националната програма за насърчаване използването на електрически превозни средства

От днес администрациите, които искат да се возят на електрически коли, могат да подават заявления до Националния доверителен екофонд.

Приемът на заявления ще приключи на 30 май.

За покупката на електромобили ще бъдат похарчени близо 1 млн. лева. Толкова са средствата за пилотния проект, като очакванията на ресорното ведомство са да бъдат предоставени между 50 и 100 електромобила или хибридни коли.

„Програмата е с бюджет 1 млн. лева и е насочена към централната, общинските и регионалните администрации. Нашата цел е да се предостави частично субсидиране при закупуването от страна на администрациите на превозни средства, които са електрически или хибридни”, обясни Василева.

По думите й всяка администрация може да кандидатства за 3 превозни средства. В случай че решат да си купят електромобил или микробус, ще получат 20 хиляди лева. Ако решат да закупят хибриден автомобил, ще получат подпомагане в размер на 10 хиляди лева, посочи министърът.

Цената на един електромобил среден клас е около 30 000 евро, коментира за „Труд” Ангел Николов, председател на българската асоциация „Електрически превозни средства“. Продажната цена на такава кола европейско производство се движи в широк диапазон – между 10 000 и 100 000 евро, уточни Николов. По думите му обаче икономията идва от разхода на гориво и от поддръжката. Ако конвенционален автомобил харчи 18 лв. за 100 километра, то електромобилът изминава същото разстояние за 2-3 лева.

В момента у нас има 30 специализирани пункта за зареждане на такива коли, като 15 от тях са в София. Електромобилът може да се зарежда в гаража, както и в моловете, които предлагат подобна услуга.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.