„Ауди“ изтегля 127 000 нови автомобила заради проблеми с емисиите

„Епъл“ може да спре iPhone X още през лятото Потребителите в Китай не го харесват

Ликвидирани са нападателите на хотела в Кабул Акцията продължи 12 часа

Статуята на свободата затвори за посетители

Холандската полиция ще конфискува скъпи дрехи от младежи, ако не обяснят как са платили за тях

Времето ще е облачно, с валежи от дъжд и сняг

Две жертви и десетки ранени при пожар в хотел в Прага (ВИДЕО)

Европа ще рециклира всички пластмасови опаковки след 2030 г.

Молдова ще иска компенсация от Русия заради „окупацията“ на Приднестровието

Спряха камионите по няколко направления заради снега

Просветният министър: Привличането на млади учители е предизвикателство

Въоръжена атака срещу 5-звезден хотел в Кабул

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в неделя, 21 януари 2018

Меркел и Борисов в отговор на “Труд”: България влиза много скоро в Шенген Премиерът събира европейските лидери и Реджеп Ердоган във Варна

Командоси щурмуват пробно прототипи на стената на Тръмп

ЕК опровергава зелените за дългия тунел „Крупник-Кресна“

Факсимиле на писмото, в което от Брюксел заявяват, че са отворени да съфинансират всеки проект на България, стига въздействието му върху природата в дефилето да е приемливо.

Европейската комисия е отворена да одобри съфинансиране на който и да е вариант за лот 3.2 на магистрала „Струма“ – това се казва в официално писмо от Брюксел за казуса с проекта за 15,4-километров тунел през Кресненското дефиле.

Текстът е изпратен до ръководството на политическия клуб „Екогласност“ още в средата на юли миналата година. Оттам коментираха пред „Труд“, че писмото напълно оборва тезата на организациите от коалиция „За да остане природа в България“. Зелените продължават да твърдят, че идеята за „дълъг тунел“ през дефилето е единствената, която ЕК е одобрила. С тези аргументи еколозите все още извиват ръцете на правителството, което преди няколко месеца избра алтернативния вариант за отсечката – наземен път с къси тунели и естакади.

„Условията са въздействието на проекта върху околната среда да е приемливо и че ползите ще са повече от разходите“, уточняват от ЕК.

Според десетки становища на български и чужди експерти дългият тунел ще струва 1,2 млрд. евро, тоест цената му надвишава всички средства, които ще бъдат отпуснати по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ от ЕС на страната ни до 2020 г. Оценка за въздействието на околната среда за новия вариант ще се прави тепърва, но зелените не спират да обясняват, че само този проект гарантира опазване на биоразнообразието в района.

Псевдоеколозите прокарват чужди интереси

Както „Труд“ писа в специалната си поредица миналата седмица, проектът „Дълъг тунел“ е опасен както за околната среда в дефилето, така и за работниците, които ще го изграждат.

Вестникът се позова на десетки становища на експерти от строителния бранш и учени от БАН. А подозренията водят в посока лобизъм на зелените – едни от малкото фирми, които имат капацитета да прокопаят 15,4-километровия участък, са от Швейцария. Именно оттам организациите от „За да остане природа в България“ през последните години получават солидно финансиране, с което реализират десетките си проекти на територията на страната ни.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.