Общинският съвет Варна свиква сесия за Морската градина

БФС се хвали с 19,1 млн. лв. Бюджет

Каракачанов изпрати 35-ия контингент в Афганистан с икона на Св. Георги

МЗ и областните болници се договориха за преструктуриране 200 млн. лв. са общите задължения на държавните болници, 57 млн. са вече просрочени

Хасковлията, който уби жена си от бой, вече е обвиняем Грозят го от 3 до 12 години затвор

НВУ ще подготвя кадри за управление на въздушното движение Атрактивната специалност е разкрита по договор между военния ВУЗ и РВД

Дават общинско жилище на вдовица без дом

Алианц заема водеща позиция в животозастраховането

По 20 000 лв. глоби за наркопроизводители

Уседналост до школото дава предимство на първолаци

Почти три години след трагедията Варненският окръжен съд реши: Три години затвор за гинеколог, причинил смъртта на бебе

Елена Йончева: Не работя за български, нито за чужди служби, премиерът Борисов би трябвало да има такава информация

Наложиха ограничения за Котленския проход Пътищата Твърдица-Елена и Сливен-Стара река - забранени за камиони

Клошарско „общежитие“ пламна на 19-ти етаж Запалена свещ е станала причина за пожара

ВМРО: Опасни секти и крайни учения настъпват в цялата страна Воеводите готвят напълно нов закон за вероизповеданията

Електромобилът – чист, безшумен и 6 пъти по-икономичен

Ползването на електромобил излиза около 6 пъти по-икономично в дългосрочен план в сравнение с конвенционалния автомобил. При 20 000 км годишен пробег разходите за зареждането му с ток са около 720 лв., за същия пробег разходите за гориво на традиционната кола са около 3150 лв. – или четири пъти повече. Освен това един конвенционален автомобил има значителни разходи за масла и друга поддръжка всяка година – разходи, каквито при електромобила няма. Двигателят му не разполага с толкова подвижни части и не се нуждае от обслужващите течности, необходими за двигателите с вътрешно горене.

Към това трябва да се прибави и фактът, че притежателите на електрически превозни средства имат право на безплатен достъп до синя/зелена зона за паркиране. Те плащат и по-ниски данъци и такси.

Освен чисто икономически ползи, електромобилите имат значителен принос към подобряване състоянието на околната среда, защото не генерират въглеродни емисии и спомагат за намаляването на изгорелите газове, въглеводородите и праховите частици в атмосферата.

Един дизелов автомобил отделя средно 12.8 кг емисии CO2 при пробег от 20 000 км годишно, а бензинов – средно 46 кг емисии CO2, показват сравнителните данни на въглеродните емисии според коефициентите на Евро-емисионните стандарти. При електромобилите тези емисии са равни на 0.

Тези превозни средства са почти безшумни при движението си, с което намаляват шума в градската среда и благоприятстват спокойното съществуване на животните в околните територии.

Още едно предимство, което потребителите посочват, е свързано с безопасността по пътищата. Последни проучвания показват, че някои от функциите на електроколите подобряват безопасността, защото имат по-нисък център на тежестта, което намалява вероятността от преобръщане. Освен това, при електромобилите рискът от големи пожари и експлозии е по-малък и самата конструкция на превозните средства ги прави по-безопасни в случай на сблъсък.

Най-голямото притеснение за собствениците е свързано с пробега с едно зареждане на батерията и пътуването на дълги разстояния. Технологията на батериите се развива изключително бързо и скоро това няма да бъде проблем. Някои електрически превозни средства вече разполагат и с допълнителна батерия или генератор за зареждането й, които увеличават възможния пробег.

България насърчава покупката на електрически коли

Националният доверителен екофонд стартира пилотна схема за насърчаване използването на електрически и електрически хибридни превозни средства – предоставяне на твърда сума от 20 000 лева за закупените електрически превозни средства и 10 000 лева за плъг-ин хибридни превозни средства. По тази покана могат да кандидатстват институции на централната администрация, нейните териториални подразделения и общинските администрации, като крайният срок за кандидатстване е 30 май 2016 г. Документите за кандидатстване са достъпни на сайта на НДЕФ: www.ecofund-bg.org

Екофондът организира конкурс за ученическо есе

Националният доверителен екофонд организира ученически конкурс на тема: „Климатът и Аз. Човешкото лице на климатичните промени.”

Крайният срок за изпращане на произведенията е 05.05.2016 г., а наградените ще бъдат обявени на 04.06.2016 г. Авторът на най-доброто съчинение ще получи кристална статуетка и еднократна стипендия от 500 лева. Подгласникът му – грамота и еднократна стипендия от 300 лева; а третото място организаторите са осигурили грамота и еднократна стипендия от 200 лева.

Подробна информация за условията на конкурса можете да намерите на сайта www.myclimate.bg.

Спиди: Това е бъдещето на куриерския бизнес

Спиди АД разполага с 18 електромобила Рено Канго Зиро, които са в експлоатация от ноември 2013 г. Почти всички големи Европейски куриерски компании имат елетромобили, коментира Данаил Данаилов, член на борда на директорите на компанията.

Решихме да закупим такива коли, защото предварителният анализ за възвръщаемостта на подобна инвестиция беше положителен. Убедени сме в бъдещето на електромобилите като екологично и по-ефективно решение за транспорт и придвижване, допълва Данаилов.

Електромобилите на компанията изминават средно по 150 км на ден.

Нямаме проблеми със зареждане и поддръжка. Разходът за гориво е значително по-нисък, няма разходи за поддръжка с изключение на гуми и други по ходовата част, няма разход за платено паркиране в центъра на съответния град, изброява той.

Компанията използва електрическите коли в София, Пловдив, Бургас и Варна

Икономическите ползи са все още на сравнително ниско ниво заради високите цени на електромобила, застраховките и липсата на подкрепа от местните и държавни власти.

Бихме разширили парка ако има по-сериозна форма на насърчаване от страна на държавата, както в повечето европейски страни, категоричен е Данаилов.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.