Стрелба в училище в Калифорния, един човек е ранен (СНИМКИ и ВИДЕО)

Две жертви на поройни дъждове в Италия

Жертви и ранени след стрелба във ферма в Русия

Путин след срещата си с Ердоган: Постигнахме съдбоносни решения за Сирия

Еврокомисар: Влизането в Шенген на Хърватия, България и Румъния е още по-необходимо при сегашните предизвикателства

„Фолксваген“ не търси ново място за завода си, проектите са замразени

Осъдиха трима българи в Санкт Петербург за опит за продажба на 40 кг кокаин Ще лежат от 10 до 12 г. в изправителен лагер със строг режим

Ердоган: Турция и Русия ще извършват съвместни патрули в Сирия

Баде Ишчил си хвана младо гадже

Вебер за мониторинговия доклад на ЕК за България: Добра работа, Бойко Борисов!

Настояват за спиране на финансовото подпомагане на Тома Белев от държавата В писмо до премиера Бойко Борисов искат отстраняване от длъжността му в Министерския съвет

УЕФА ни предупреди за напускането на Боби

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 23 октомври 2019

Сирийските кюрди заявиха, че са изпълнили изцяло условията на Турция

Вижте кои са служителите и сътрудниците на бившата Държавна сигурност сред кандидатите на местните избори

Учени очакват пробив в лечението на рака на гърдата след забележително генетично откритие

Най-новите изследвания на рака на гърдата може да доведат до по-персонализирана грижа за пациентите и да помогнат за по-нататъшно разбиране на причините за заболяването, заявиха учени, цитирани от The Independent, предаде „Фокус“.

Проучване, с участието на хора от цял свят, е дало по-пълна картина на промените в ДНК при рак на гърдата, предоставяйки потенциални възможности за нови лечения. Изследването на 560 генома на рак на гърдата или пълни генетични кодове е разкрило появата на пет нови гени, свързани с болестта.

Резултатите, публикувани в Nature и Nature Communications, представят доказателства, че геномите на рака на гърдата са „силно индивидуални“, разказват изследователи от британския институт „Уелкъм Тръст Сангър“. Екипът е проучил геноми при различни пациенти, четирима от които са мъже, и се е фокусирал върху мутациите, които насърчават болестта да се развива и моделите – известни като мутационни подписи във всеки тумор. Учените открили, че жените с гени, предразполагащи ги към по-висок риск от развитие на рак на гърдата и на яйчниците, имат изцяло различи едни от други геномни профили.

„В бъдеще, ние бихме искали да можем да профилираме отделни ракови геноми, така че да можем да идентифицираме конкретното лечение, което е най-вероятно да бъде успешно за дадена жена или мъж с диагноза рак на гърдата. Това е стъпка по-близо до персонализираните здравни грижи при раково заболяване“, каза д-р Серена Ник-Зайнал, която е ръководител на екипа от изследователи.