Френски SUV атакува Европа с лукс и 4х4

Изложението в Пекин е голямото автомобилно събитие на късната пролет. Тези дни в многомилионния град производителите показват моделите, които ще пуснат на пазара в следващите 6-12 месеца. Китайците продължават да купуват като луди нови коли, сякаш те ще свършат в магазините като бананите по времето на социализма. Тази страст към пазаруването радва автогигантите и те изкушават потребителите в най-населената държава с все по-нови и атрактивни превозни средства. Купувачите там налитат на големи, лъскави, луксозни и ефектни автомобили. За един китаец е важно да може да се опъне спокойно краката напред, когато се настани на задната седалка, затова размерът на колата има значение.

Неслучайно Renault показа в Пекин второто поколение на Koleos. Френската компания очаква новият SUV в средния клас да се продава добре в Азия, а в началото на следващата година ще започне да се предлага и в Европа. Моделът изглежда внушително и доста по-голям, отколкото е всъщност. Дължината на каросерията стига 4,67 м, широчината е 1,84 м. Междуосното разстояние е разточително – 2,71 м, което гарантира простор и място в изобилие за пътниците на задната седалка. Koleos е автомобил, който носи гените не само на Renault, но и на Nissan. На практика френската кола е построена върху платформа и с техниката на представителя на японското SUV семейство X-Trail. Само няколко сантиметра разлика в габаритите отличават по размери двата модела, като този на Renault е с една идея по-голям.

Като база на Koleos служи новата модулна платформа на концерна Renault-Nissan. Същата се използва и от други коли на френската марка – Talisman, Espace, Kadjar. Производството на автомобила ще се извършва в корейския завод на Renault, където се осъществява партньорство със Samsung, и в китайския град Ухан.

В сравнение с първото поколение, втората генерация Koleos изненадва с много ефектен дизайн. Новият SUV има мощно излъчване със своите мъжествени екстериорни линии, които го разграничават от конкурентите. Стилистиката е изцяло в духа на флагмана на марката – лимузината Talisman. Внушителната решетка с хоризонтални хромирани лайстни и голяма емблема, големите фарове и спускащите се в бронята С-образни дневни светлини създават безпогрешното впечатление, че това е е представител на новото поколение модели на Renault. Откриват се много прилики с компактния SUV на френската марка Kadjar, но Koleos има по-масивно и по-бляскаво присъствие. А и на дължина е нещо като Големия брат,защото превъзхожда Kadjar с повече от 22 см. Това помага и на багажното пространство да увеличи обема си до 624 л. Ако ръцете на собственика са заети с чанти, капакът се отваря с едно движение на крака под задната броня, тъй като сензорите разпознават ключа и задействат автоматичния механизъм. При сгъване на задните облегалки товарният обем набъбва до 1690 л. Налице са и допълнителни 35 л под формата на джобове и отделения завещи в купето. Сред тях са голяма жабка с обем 11 л и кутия с обем 5 л между предните седалки.

На втория ред щастливи от удобното настаняване ще бъдат не само капризните китайци. Пътниците на задните седалки разполагат с най-много място за коленете си в този автомобилен клас – 28,9 см. В зависимост от пазара в оборудването се предлагат отопляем волан и лесно размразяване за страните със студен климат, както и въздушен филтър за неутрализиране на полени, прах и неприятни миризми. Въпросният филтър ще намери широко приложение в китайските мегаполиси със силно замърсен въздух като Пекин.

Водачът заема място във висока седалка с отлична видимост. Позицията му е с 15 см по-високо, отколкото в традиционен седан и точно това е една от характеристиките, които купувачите на SUV модели търсят. От двете страни на централната конзола са монтирани ръкохватки, взаимствани от класическите офроудъри. Според желанието на клиента, Koleos може да бъде оборудван с предно или с двойно предаване. Просветът от 21,3 см и ъглите за захождане (19 градуса отпред и 26 градуса отзад) са достатъчно големи, за да позволят на автомобила смело да напусне асфалтираните пътища. Ефективната система за 4х4 е лесна за използване и предлага режими за задвижване на предните колела, автоматично прехвърляне на въртящ момент към задните при неебходимост и фиксирано предаване 4х4. Скоростните кутии са механичнас 6 предавки или безстепеннен CVT автоматик. Под предния капак работят бензинови и дизелови двигатели с мощност от 130 до 172 конски сили.

Новият Koleos дава щедри възможности за луксозно оборудване – LED фарове, отопляеми задни седалки, мултимедийна онлайн система R-Link 2 с високоформатен 22-инчов тъчскрийн, асистент за паркиране, адаптивен темпомат, активен асистент за аварийно спиране и системи за предупреждение при напускане на лентата, при опасна дистанция, за превишена скорост, за наличие на обект в мъртвата зона на видимост, за натрупана умора у водача и др.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.