Бащата на прегазения 6-годишен Петьо: Не вярвам в правосъдието, но има Господ

Общинска с ново ръководство Ангел Геков става изпълнителен директор

МВФ: Намалете лошите кредити

Десет души са загинали след рухване на жилищна сграда в Кайро

Руски депутат: Русия е изпитала 200 нови типове оръжия в Сирия

Лайпциг може да забрани дизеловите автомобили

Вучич и Лавров се обединиха около църковната и военна независимост на Сърбия

Холандските депутати гласуваха за признаване на арменския геноцид

Кръвта на подрастващите подмладява мозъка

Полицията в Русе проверява сигнал за общински съветник от ГЕРБ, участвал в побой

Чешката полиция издирва българин, обрал дете

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в петък, 23 февруари 2018

Сорос плаща за ромите да останат в гетата Фондации настояват за узаконяване на къщите в махалите

Оставиха Легионера за 72 часа зад решетките

Египетски полицаи спасиха дете, падащо от третия етаж

Правителството обяви концесия за Летище София за срок от 35 години

Правителството обяви концесия за Летище София за срок от 35 години, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от БГНЕС. 

Той съобщи, че основната рамка е, че срокът на концесията ще бъде 35 години. Ще има едно голямо авансово концесионно заплащане в началото на концесията. Има заложена инвестиционна програма, има заложена годишна концесионна такса, има разпределение в годините на видовете инвестиции”, уточни министърът на транспорта. Московски очаква нетният ефект за държавата от целия пакет от концесията да бъде около 1,2 млрд. лв. за целия период. Потенциалните кандидати за концесията са почти всички големи европейски и неевропейски оператори на летища, стана ясно от думите му.

„Молбата ми е да имате търпение през следващите десетина дни, тъй като по регламент и директива сме в хипотезата на действащ регламент на Закона за концесиите от 18 април, а в чл. 33 пише, че обявленията за възлагане на концесия не се публикуват на национално равнище преди официалното им публикуване от службата на ЕС. Може би в рамките на седмица или до десетина дни тя ще публикува обявлението, така че от там ще може да се информирате най-детайлно за условията на концесията, но те не са по-различни от това, което многократно съм обявявал пред вас през последните седмици и месеци“, заяви транспортният министър.

„Oбявленията за възлагане на концесията не се публикуват на национално равнище преди официалното им публикуване от службата на ЕС-Official journal на ЕК. Детайлите не са много по-различни от това, което съм обявявал многократно в предните месеци като концепция”, допълни Московски.

На въпрос към министъра за това дали държи на идеята си парите от концесията да отидат за стабилизиране на БДЖ, Московски бе категоричен, че това е била стратегията от самото началото, когато се е решило за тази процедура.

„Това е процес, който върви в няколко направления. В момента сме в процедура в Брюксел по нотификация на държавна помощ за БДЖ. Физически дори да разполагаме с необходимите пари за погасяване на задълженията, ако нямаме тази нотификация, е нарушение и нерегламентирана държавна помощ. Затова тези процеси ще се движат паралелно”, каза Ивайло Московски.

Той съобщи още, че срокът за подаване на документи на оферти за концесията ще бъде до края на септември и допълни, че е 90% сигурен, че дотогава ще има и одобрена нотификация така, че когато приходът стане факт, да има разрешението и възможността да бъде предоставен на БДЖ, което да си разплати задълженията.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете