Дневен хороскоп на Алена за вторник, 15.10.2019

На 15 октомври 2019 да почерпят

Ново дъно: България счупи рекорд за домакинска загуба

На два пъти спряха България – Англия, гостите отказват да играят

10 ранени при сблъсъци на летището в Барселона

Английски фенове се биха на „Витошка“, има ранен

Офертите за Нова година са с 11-12% по-скъпи Хубавите места ще са разпродадени до 30 ноември

Пожар в цех за бои и химикали в Габрово

Ако работите през нощта – трябва да знаете това

Заев: Правителството на Северна Македония остава посветено на Договора за добросъседство с България

Шефът на „Росатом“: Русия е готова да построи ядрена централа в Саудитска Арабия съвместно със САЩ

Гледаме малката Турна от „Майка“ в нов сериал

Двойна игра на Прокопиев с ЕВН Брокерите му спестили 87 млн. лв. на австрийското дружество при покупката на остатъка от държавния дял през 2011 г. (обзор)

Нещата според чиновниците от ЕК и по същество Право на отговор от Европейската комисия и коментар на главния редактор на "Труд"

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 15 октомври 2019

Брак между опера и… футбол – „Аида“ на стадион „Берое“ за 100 г. от основаването на отбора

Агитката участва в спектакъла – пее Триумфалния марш

Огнян Драганов е и.д. директор на Старозагорската опера. Той има крайно необичайна идея – по случай 100 г. от съществуването на професионален футбол в Стара Загора да постави операта „Аида“ от Джузепе Верди на стадион „Берое“. Спектакълът ще се играе на 6 юни.

„Труд“ се осведоми как по-конкретно ще бъде осъществено това събитие.

– Г-н Драганов, чия беше идеята да се постави операта „Аида“ на стадион „Берое“, при това с участието на агитката на отбора?

– Един от пиарите ми подсказа, че „Берое“ тази година има юбилей. Иначе идеята е моя. Отидох в общината и предложих на зам.-кмета Иванка Сотирова да се включим. Все пак културата и спортът имат допирна точка – единият се грижи за тялото, другата за човешкия дух, за културата. Представянето на „Аида“ от Джузепе Верди ще е на 6 юни от 21 ч. То ще бъде основна част от празненствата по случай сто години от началото на организирания футбол в Стара Загора.

– С какви трудности се сблъскахте при този проект?

– Изнасянето на такова представление на открита поляна само с трибуни се оказа доста сериозно предизвикателство. Знаете, футболният терен трябва да се пази, пистата – също. Но намерихме разбиране у хората, които отговарят за това.

– Какво друго предприехте покрай празненствата?

– Направихме клип за „Берое“ с участието на артистите от операта и феновете, както и с малките футболисти. Децата ще играят футбол на малки вратички в самата опера – танцът на дивачетата ще бъде префасониран по този начин. Ще им направим грим, подобаващи прически.

– Какви ще са декорите на стадиона?

– Строим пирамида с височина 19,5 метра, на която ще прожектираме различни елементи от Древен Египет, от град Луксор. Иначе „Аида“ е копродукция с Русенската опера. Старозагорският оперен театър не разполага с такъв голям оркестър, балет, костюми… Ние, провинциалните театри, трябва да се обединяваме. Няма как, когато имаш малък оркестър, а трябва да правиш такова мащабно заглавие. В централната част има четири хора – народ, пленници, свещеници и приближени на Амнерис и цар Амонасро. А ние правим операта в оригиналната й версия. Сега хорът ще наброява 80 души, в даден момент ще изкараме 120 души на сцената – със статистите.

– В „Аида“ ще се включи и една четиринога оперна знаменитост – камилата Степа. Ще има ли и други „екстри“?

– Да, Степа! Тя беше на турне в Норвегия, сега е в Германия. Ще има и други животни, и не само. Вместо балетисти съм поканил за статисти участниците в школата за оцеляване „Багатур“. Те са красиви хора, с хубави тела, по-едри са от балетистите. Прабългарите от „Багатур“ имат коне – ще включим и конете в постановката. Да не забравяме за футболните фенове – те са към 400 души, които ще пеят от трибуната. Ще се включат в триумфалната сцена – посрещането на египетските войски след победата над етиопците. Ще изпеят един път Триумфалния марш вместо оркестъра. Това ще е и финалът на операта. По света така се прави – обикновено „Аида“ се съкращава до тази сцена, когато се играе на открито.

– Няма ли да свалите агитката на сцената?

– Феновете трудно се управляват, те са малко или много хора, които имат собствено мнение за нещата, по-будни българи…

– Как ще опазите тревата на терена?

– Тези спектакли не могат да се гледат от целия стадион. Публиката ще бъде само на централната трибуна. А декорите ще са разположени не върху тревата на футболния терен, а върху пистата за тичане. Конете също си имат специален път – не се качват въобще на тревата.

– Пътят към вашата кариера е доста любопитен. Истина ли е, че сте започнали като сценичен работник?

– Абсолютно вярно. Бях 6 месеца сценичен работник през 1986 г. Завърших тромпет и свирех в бандата на операта. По едно време станах асистент на един френски режисьор – понеже говорех английски и малко италиански, а той не знаеше друг език освен английски и френски. И така тръгна работата. Случайност… Като вдишаш театралния прах, след това няма отказване.

В ЦИФРИ

l За първи път в България се поставя опера на футболно игрище.

l За спектакъла е издигната 19,5-метрова пирамида, върху която ще се прожектират мултимедийни изображения. Сцената е с дължина 32 м.

l Със специалното участие на камилата Степа.

l „Прабългарите“ от школа за оцеляване „Багатур“ ще препускат на коне в едно от действията.

l Вместо сцената с дивачетата детският отбор на „Берое“ играе футбол на малки вратички.

l В операта ще пее хор от 80 души. Това е възможно, защото спектакълът е копродукция с Русенската опера и двата състава са обединени. На сцената ще се съберат общо 120-ма заедно със статистите.

l 400 фенове от трибуните ще пеят „Триумфалния марш“. Някои от тях сега научават откъде е мелодията, която всички запалянковци пеят при победа.

l Режисьор е Огнян Драганов, костюмите са на художника Салваторе Русо. Участват Камен Чанев, Таня Иванова, Офелия Христова, Ивайло Джуров, Александър Крунев и др.

Нашият гост

Огнян Драганов завършва Средното музикално училище “Христина Морфова” в Стара Загора с тромпет. Изучава оперна режисура в Нов български университет в класа на проф. Ваня Бъчварова. Завършва курс по оперна режисура в Opera du Rhin в Страсбург, Франция, като асистент-режисьор на световноизвестния оперен режисьор Албер-Андре Льорю. Дипломира се в Държавната музикална академия “Панчо Владигеров” в София със специалност “Оперна режисура” при проф. Павел Герджиков. В Софийската опера от 1998 до 2002 г. последователно е помощник-режисьор, асистент-режисьор, режисьор и заместник-директор през 1998-2002 г. Кариерата му на оперен режисьор започва през 2002 г. Поставя в България, Румъния, Гърция, Македония, Сърбия, Холандия, Германия, Бразилия, Италия, Колумбия и Русия. В продължение на пет сезона е главен режисьор на операта в Сараево. Три сезона е главен режисьор на Русенската опера. От 29 април 2015 г. е временно изпълняващ длъжността директор на Старозагорската опера.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.