Феновете на „Левски“ с шанс да преобърнат традициите

В настаналите трудни времена в „Левски“, привържениците на тима имат уникална възможност – да преобърнат традициите у нас по пътя към стабилизирането на клуба. Не е тайна, че родният запалянко не се слави като особено щедър, когато става въпрос за футбол. Още повече български. Средностатистическият фен обожава великата игра, но когато се стигне до финансовата част, нещата коренно се променят. Причините са комплексни - нивото на футбола, моментната форма, ниски доходи, чиста народо-психология, липсата на доверие или просто като знак на протест. Факт е, че клубовете удрят на камък, когато опитат да вдигнат бюджета си с продажба на абонаментни карти, артикули, билети... Най-видимото доказателство са пустеещите стадиони от първия до последния тим в класирането. Суровата действителност се стовари дори върху телевизията, държаща правата на първенството.

„Какво ще им плащам на тия?“, бе един от най-честите коментари, след като преди години стана ясно, че Първа лига ще струва по 4 лева месечно, а с времето цената се покачи.

Още по темата: Без хореография в Сектор Б за дербито с ЦСКА

И още едно доказателство – през 2014-а ЦСКА пусна на пазара акции на клуба в опит да оцелее. Общият размер на емисията бе 3 000 000, но „червените“ регистрираха едва 359 206 продадени ценни книжа за период от близо 2 месеца. Общата събрана сума бе 1 077 618 лева, но публичното предлагане на акции се оказа неуспешно. За това спомогна, разбира се, присъствието на Александър Томов на „Армията“, който се ползваше с недоверие от мнозина.

Сега феновете на „Левски“ се явяват единственият шанс за свежи финансови постъпления поне до появата на нов собственик, спонсор или... фалит.

В понеделник Павел Колев, изпълнителният директор на „Левски“, обяви, че банка отказва да отвори дарителска сметка на клуба, няма контакт със собственика Васил Божков, „Национална лотария“ е възпрепятствана да превежда пари, а в касата на „сините“ има всичко на всичко 200 000 лева.

Така върху феновете на „сините“ пада голямата отговорност отборът да продължи съществуването си чрез закупуването на абонаментни карти и билети. И те, подобно на останалите, са част от статистиката, тъй като едва 8% от „Герена“ бе запазен от запалянковците със сезонни карти. Сега обаче мисията е друга.

Привържениците имат шанса да преобърнат традициите, според които родният запалянко предпочита да си гледа мача вкъщи и все по-често през безплатен линк в интернет, отколкото на стадиона. Може пък това да се окаже повратен момент за родната фенска идеология, но ... може да си остане и закъснял опит на отчаяние. Рано или късно обаче всичко това трябва да се промени, защото желанието ни е да се мерим с тимовете от Европа, а там големите отбори печелят милиони по този начин. У нас, както винаги, всичко е изкривено и нелогично – родният фен отказва да дава пари за български футбол, но очаква любимият му отбор да прави добра селекция, да печели трофеи и да бъде фактор в евротурнирите. Но с чужди пари, не с неговите...


610 000 продадени карти в Ла Лига

В понеделник изпълнителният директор на „Левски“ Павел Колев обяви, че има ръст в продажбата на сезонни карти. „Сините“ вече имат 1600 абонамента за пролетния дял от шампионата, а целта е 2020. Как стоят обаче нещата във водещите първенства в Европа? През настоящата кампания в Ла Лига отчетоха ръст в продажбата на карти. Клубовете от елита фиксираха общо 610 751 запазени места за сезона. Номер 1 по този показател е „Барселона“ с 85 000 абонамента. Далеч назад е „Реал“ (Мадрид) с 61 000, а тройката допълва „Атлетико“ (Мадрид) с 57 813 резервирани седалки. В Италия лидер по продажби е „Интер“ - 40 000. През сезон 2018/19 в Серия А средният брой продадени карти бе 25 068. В Англия клубовете по традиция пласират между 7000 и 55 000 според капацитета на съоръженията на елитните клубове.

Коментари

Задължително поле