Ако някога сте посещавали сайт за моторни масла, като например Motornomaslo.bg, в който има всякакви брандове масла, като моторно масло Bardahl или други световно известни марки, то най-вероятно сте оставали изумени от многообразието. Да изберете масло за колата днес не е никак лесна задача, особено ако за първи път се сблъсквате със стотиците възможности. Има различни марки, различни количества, различни тегла и дори различни видове масла. Как, за Бога, бихте могли да разберете кое е най-подходящото за вас?
Всъщност не е толкова трудно, колкото изглежда. Ако направите справка в ръководството за експлоатация на автомобила си, ще откриете какъв трябва да е вискозитетът на маслото, колко често трябва да го сменяте и колко масло трябва да слагате всеки път. Това са все важни параметри, които трябва да знаете, но в ръководството ви може да не е посочено какъв тип масло да вземете. Това е може би най-важното при избора на ново масло, тъй като може да окаже доста съществено влияние върху състоянието на двигателя ви.
Всички масла ли са еднакви? Съвсем не. Експертите от Motornomaslo.bg ще разгледат различните видове моторни масла, включително конвенционални, синтетични, синтетични смеси и такива с висок пробег, и ще ви помогнат да определите кое е подходящо за вашия автомобил.
Конвенционалното масло е стандартно моторно масло. То се произвежда от суров петрол, който се извлича от земята и след това се рафинира в завод. Използват се различни добавки и процеси за подобряване на вискозитета (гъстотата) и защитните свойства за двигателя, след което се бутилира и продава за използване във вашия двигател.
Това си има своите плюсове и минуси. Най-големият плюс е цената. Конвенционалното масло е изключително бюджетен вариант за поддържане на защитата на двигателя и безпроблемната работа на автомобила ви. Освен това то е доста ефективно - в наши дни на пазара няма лоши моторни масла, стига да изберете подходящия вискозитет и количество, можете да очаквате разумна ефективност. Недостатъците им обаче са повече спрямо другите видове. Заради естествено срещащите се материали те обикновено са по-малко рафинирани. Освен това предлагат и по-ниска степен на защита в сравнение с останалите.
Синтетичното моторно масло се произвежда изцяло в завод или лаборатория. Поради това е по-лесно да се контролират производствените процеси, когато всички материали се подчиняват на много по-строги стандарти. По този начин тези масла са по-рафинирани и като цяло са по-добри за вашия двигател.
Но това има своята цена - буквално. Напълно синтетичното моторно масло е по-скъпо от конвенционалното. Не с много, но като цяло можете да очаквате да платите допълнително 20% отгоре. Синтетичните масла също така са склонни да издържат по-дълго, изминавайки по-дълги разстояния, отколкото конвенционалните масла, преди да се наложи да бъдат сменени.
Синтетичните смесени масла са вид хибридни масла, произведени от синтетични и естествени материали. С други думи, това е смес от конвенционални и синтетични масла, чиято цел е да улови предимствата на двете, като същевременно намали недостатъците им.
Резултатите са точно такива, каквито очаквате: те осигуряват по-добра защита и производителност от конвенционалното масло, но не са толкова добри, колкото напълно синтетичното масло. Те издържат малко по-дълго от конвенционалните масла, но не толкова дълго, колкото напълно синтетичните. Що се отнася до цената, те са малко по-скъпи от конвенционалните масла, но не толкова скъпи, колкото напълно синтетичните. Като цяло са добър среден вариант за тези, които искат да намалят разходите си, но искат да подпомогнат автомобила си малко повече.
Маслото за висок пробег е донякъде уникален вид моторно масло, който е напълно самостоятелен. В тези продукти е включена смес от уникални добавки, които са предназначени да предпазват уплътненията на двигателя, което от своя страна помага за предотвратяване на изпаряването на маслото и подобрява цялостната работа. За автомобилите, чийто километраж се удължава, тази допълнителна защита е от ключово значение, тъй като изгарянето на маслото става малко по-често срещан проблем, който допринася за по-голямо износване на двигателя и намаляване на продължителността на живота. Ако карате автомобил на пробег над 75 000 км, е силно препоръчително да използвате масло за висок пробег.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш