Mинистърът на образованието: Спрените учебници по история са подменили духа на учебната програма

Mинистърът на образованието: Спрените учебници по история са подменили духа на учебната програма

Mинистърът на образованието и науката Красимир Вълчев също е открил проблеми в спорните учебници по история в 10 клас, които бяха спрени. Според него учебниците не могат само да отчитат историческите факти, тя трябва и да формират отношение и нагласа към света.

В два от петте учебника по История и цивилизация е имало проблеми, свързани с уроците за тоталитарния режим преди 1989 година.

"Един повече, друг по-малко от петте (учебника) са подменили духа на учебната програма, отношението, което трябва да даде конкретно към този период", обясни Вълчев по БНТ.

"Всички живеем в някаква общност. За нас тази общност е националната държава, правовата държава, Европейския съюз с техните базови институции. Това е и нашата ценностна база, въз основа на която формираме отношение към света на децата", допълни той.

Относно двете тези за отношението към този период - дали трябва да се представи по-неутрално, министърът на образованието каза, че в учебниците по история трябва да се покаже цивилизационния ни избор сега, на който системата тогава противоречи.

"Последните години сме одобрили близо 1000 учебника и аз не съм ги чел всичките, не съм специалист. Първо, имаме учебна програма, тя се обсъжда широко. Второ - имаме оценители. Те са този помощен орган. Те са видели технически грешки, но не са видели тези различия в отношението. Тук въпросът е дали правилно сме им дефинирали задачите. Определено имаме пропуски", призна министърът.

Според Вълчев, историята трябва да формира отношение.

"Задължени сме да проведем разговор на какво възпитаваме децата си. Такъв разговор се опитахме да проведем от Министерството и покрай проекта на Стратегия за възпитателната работа. Цел на образователната система е да възпитава", посочи той.

Вълчев каза, че липсата на отношение към образованието на децата е проблем. Министерството констатира ниска посещаемост на проблемните деца.

"Дисциплинираме системата, контролираме, наказваме, поощряваме, оказваме подкрепа, но въпреки това е трудно", посочи Красимир Вълчев.

Най-четени