На 16 юли 2019 да почерпят

„Левски“ с убедителен старт на новия сезон, юноша изработи три гола

България е в топ 20 по поскъпване на домовете

Вучич помоли Макрон за помощ по пътя към ЕС и за разрешаване на кризата с Косово

Трус от 3 по Рихтер разлюля Вранча

„Руска връзка” тресе коалицията в Италия Близък до “Лига” лобист търсел финанси от Кремъл

Ердоган: Турция се надява да организира съвместно с Русия производство на системи за ПВО

Частично лунно затъмнение в нощта на 16 срещу 17 юли

Плащаме на ЕС за пластмасовите опаковки Обсъждат нови приходи в бюджета на общността

ЕС одобри санкции срещу Турция заради сондажите в шелфа на Кипър

МВФ: Вдигнете възрастта за пенсиониране Работниците намаляват с 30% през следващите 30 години

Министерство на финансите: На 19 юли партиите ще получат втората част от държавната субсидия за 2019 г.

Частна здравна каса, ако има 500 000 желаещи Новата визия за бъдещето на осигурителния модел поставя повече въпроси и неясноти, отколкото решения

Русия и Украйна готвят голяма размяна на затворници

Ирак предаде на Русия 33 деца на членове на ИДИЛ

Mинистърът на образованието: Спрените учебници по история са подменили духа на учебната програма

Mинистърът на образованието и науката Красимир Вълчев също е открил проблеми в спорните учебници по история в 10 клас, които бяха спрени. Според него учебниците не могат само да отчитат историческите факти, тя трябва и да формират отношение и нагласа към света.

В два от петте учебника по История и цивилизация е имало проблеми, свързани с уроците за тоталитарния режим преди 1989 година.

„Един повече, друг по-малко от петте (учебника) са подменили духа на учебната програма, отношението, което трябва да даде конкретно към този период“, обясни Вълчев по БНТ.

„Всички живеем в някаква общност. За нас тази общност е националната държава, правовата държава, Европейския съюз с техните базови институции. Това е и нашата ценностна база, въз основа на която формираме отношение към света на децата“, допълни той.

Относно двете тези за отношението към този период – дали трябва да се представи по-неутрално, министърът на образованието каза, че в учебниците по история трябва да се покаже цивилизационния ни избор сега, на който системата тогава противоречи.

„Последните години сме одобрили близо 1000 учебника и аз не съм ги чел всичките, не съм специалист. Първо, имаме учебна програма, тя се обсъжда широко. Второ – имаме оценители. Те са този помощен орган. Те са видели технически грешки, но не са видели тези различия в отношението. Тук въпросът е дали правилно сме им дефинирали задачите. Определено имаме пропуски“, призна министърът.

Според Вълчев, историята трябва да формира отношение.

„Задължени сме да проведем разговор на какво възпитаваме децата си. Такъв разговор се опитахме да проведем от Министерството и покрай проекта на Стратегия за възпитателната работа. Цел на образователната система е да възпитава“, посочи той.

Вълчев каза, че липсата на отношение към образованието на децата е проблем. Министерството констатира ниска посещаемост на проблемните деца.

„Дисциплинираме системата, контролираме, наказваме, поощряваме, оказваме подкрепа, но въпреки това е трудно“, посочи Красимир Вълчев.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.