Японците прилагат ванкелов мотор като рейндж-екстендър
И японският производител Mazda разработва електрическа система за задвижване. Нейните параметри ще бъдат оповестени в края на октомври на изложението в Токио. Според предварителни информации, електрифицираните модели на марката ще се различават на външен вид от тези с двигатели с вътрешно горене.
В момента се изпробва подобен задвижващ пакет на електричество в кросоувъра CX-30. Японският производител залага на концепция със сравнително малка батерия с капацитет 35,5 киловатчаса, която би осигурила пробег от около 250 км с едно зареждане. Обсъжда се и вариант с т.нар. рейндж-екстендър – допълнителен малък бензинов мотор, който генерира ток за батерията и увеличава пробега. Тук Mazda има намерение да приложи своето ноу-хау с ванкелов двигател като рейндж-екстендър.
Първият електромобил на Mazda се очаква на пазара през втората половина на следващата година. Следващите електрически модели ще са съвместна разработка с други две японски компании – Toyota и Subaru.