Microsoft променя почерка: IT гигантът ще се откаже от стандартния шрифт

 

Microsoft ще се откаже от стандартния шрифт Calibri в своя пакет за Microsoft Office и ще предложи нови опции за първи път от 15 години.

 

Общо ще има пет, а шрифтът ще бъде избран въз основа на гласуването от потребителите. Кои са те?

Следващата година шрифтът Calibri ще престане да бъде шрифтът по подразбиране в Microsoft Office и след 15 години Microsoft се реши на промени, това пише в официалния сайт на компанията. Въпреки, че в Word вече има около 700 различни шрифта, Microsoft представя 5 нови варианта, един от които ще стане основен за популярния пакет на програмата.

Един от тях ще бъде победител и ще бъде използван във всички офис услуги на Microsoft през 2022 година. Шрифтът ще бъде избран от потребителите въз основа на техните отзиви. Microsoft вече пусна петте кандидат-шрифта като част от Microsoft 365, така че всеки да може да ги тества за себе си, преди да направи своя избор.

Шрифтът Tenorite е създаден от Ерин Маклафлин и Уей Хуанг, и изглежда е най-консервативният от вариантите. Прилича на емблематичния Times New Roman, но е с по-широки букви, акценти и ясна пунктуация, което го прави по „топъл и дружелюбно настроен“. Tenorite е лесен за четене и на малките екрани благодарение на едрите си символи.

След многото години на работа с Calibri, известен с меките си ъгли и тесни пропорции, искахме нещо много кръгло, широко и отчетливо, а геометричният жанр показа, че сме в правилната посока“, казаха създателите на Tenorite.

Вторият претендент е Bierstadt на Стив Матесън. Bierstadt е ясен, модерен шрифт без засечки, вдъхновен от швейцарската типография от средата на XX век. Универсален шрифт, който изразява простота и рационалност в лесна за четене форма, и символизира ред и сдържаност.

„Microsoft поиска нов шрифт в стил „сериф“, стил, дефиниран с печатни букви, без калиграфия или контраст между дебелите и тънките щрихи. Helvetica, беше създаден от швейцарската компания Haas Type Foundry през 1957 г., и е най-известният пример за този стил“, каза дизайнерът.

Microsoft вече има Arial, който има много от гротескните атрибути на типа, предшестващ Helvetica, а подходът на Матесън беше да проектира шрифт без сериф, който може да се противопостави на Arial, като нещо по-механично и рационализирано.

Що се отнася до името, Bierstadt е кръстен на един от 14 000-футовите върхове на Колорадо. Когато мисля за швейцарски стил, аз мисля за Алпите, но тъй като живея в Боулдър, моите Алпи са Скалистите планини“, казва Матесън.

Skeena от Джон Хъдсън и Пол Ханслоу е шрифт без засечки, който се основава на формите на традиционните шрифтове. Характеристиката му е различната дебелина на линията и характерното изрязване в краищата на символите. Skeena е идеален, както за текст в дълги документи, така и за кратки абзаци, често срещани в презентации, брошури, електронни таблици и доклади.

„Skeena е нов поглед върху без засечки, жанр, в който доминираха неогротеската и геометрията през последното десетилетие. Искахме да създадем „хуманистичен“ шрифт без засечки ... Пол Ханслоу измисли линиите с диагонални срезове, за да усили отличителните черти на шрифта, а аз добавих извити линии в началото и в края на буквите, като например в „n” и „a”, казва Хъдсън.

Seaford е създаден от трима дизайнери - Тобиас Фрере-Джонс, Нина Щесингер и Фред Шалкрас. Seaford е шрифт без засечки, който е еволюирал от дизайн на шрифта в стар стил, който дава на потребителя усещане за разпознаване. Неговите меки, органични и асиметрични форми помагат при четенето и подчертават разликите между буквите

Отначало просто имахме описания за нашия шрифт - да е удобен, топъл и привлекателни, така че започнахме с изучаването на символите в стария стил. Надявахме се да създадем същата позната топлина, но без засечките“, спомня си Фрере-Джонс.

За да определим точно какво е нивото на „комфорт“ което трябва да предизвиква шрифт, разгледахме снимките на старите фотьойли: ние искахме да получим практическа интерпретация на красива семейна реликва. Здрава подложка, и нищо твърде плюшено. А що се отнася до курсива, се оказва, че има едни паралели между ергономията на стола и типографията: вместо да го раздувате и да го направите по мек, използвахме по-твърди елементи, които са полезни за гърба ви“, каза Щесингер.

Последният в списъка е шрифта Grandview, създаден от Арън Бел. Grandview е шрифт без засечки, заимстван от класическите немски пътни и железопътни знаци, проектиран да се чете от разстояние и при лоши метеорологични условия.

Когато за първи път бях помолен да създам шрифт, който запази духа и личността на Германския индустриален стандарт (DIN), но да е по-четлив, не бях сигурен дали това е възможно“, казва Бел. Поради своята висока разделителна способност и яснота Grandview изглежда идеален за използване в слайдове за презентациите на Power Point.

(Превод за „Труд” - Павел Павлов)

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Анализи