На 7 април 2020 да почерпят

Телците да проявят търпение, Водолеите стабилизират финансите си – Дневният хороскоп на Алена

Стилиян Петров: До няколко месеца ще обявя дали се кандиратирам за президент на БФС

Коронавирусът – тор за графоманията Сред мераклиите за слава преобладават неразбрани поети

Улица в Ню Йорк е №1 по сделки с луксозни имоти Средната цена е 38,5 млн. долара

Строят апартаменти за възрастни хора

Броят на смъртните случаи от коронавирус в САЩ надхвърли 10 000

Коронавирусът предпочита мъжете

Франция съобщи за още 833 смъртни случая от Covid-19

Отмениха вечерния час в област Стара Загора

Ниските лихви повишават инвестициите в имоти Полша привлича много капитали

МЗ пуска Национална информационна система за борба с COVID-19

Пробват над 300 терапии за COVID-19

Българи от чужбина наемат жилища с виртуален оглед

Депутатите без заплата до края на извънредното положение

Nikola конкурира Tesla с брутален пикап на водород Автомобилът може да захранва с ток строителни машини

Вече всички ценители на автомобили знаят за най-хитовия производител на електромобили Tesla, но някой да е чувал за Nikola? Едва ли. Малкото име на знаменития изобретател Никола Тесла е заето от друга млада американска фирма, която се впуска в бизнеса с електрически превозни средства. Тя работи с голям европейски партньор като Iveco в развитието на електрифицирани камиони. Тази област отваря големи перспективи и неслучайно към нея се насочват също Ford, както и Tesla в сътрудничество с General Motors.

Стратегията на Nikola е фокусирана върху системи с горивна клетка на водород. Първият модел на компанията е представен като прототип под името Badger и представлява внушителен пикап. Той ще се предлага както с горивна клетка и литиево-йонна батерия с капацитет 160 киловатчаса.

Техническите характеристики на водородния пикап изглеждат умопомрачителни. Автомобилът ще разполага с върхова мощност 906 конски сили (666 киловата) и постоянна мощност 455 конски сили (335 киловата). С пълен резервоар водород ще се изминават близо 1000 км без дозареждане, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 3 секунди. Предвижда се и изцяло електрически вариант само с батерия със зареждане от контакт и без горивна клетка, който ще има двойно по-малък пробег.

Пикапът е дълъг 5,9 м и широк 2,1 м, като в двойната кабина има предостатъчно място за петима пътници. Голямата батерия може да захранва с енергия външни консуматори като компресори, осветление и машини. Така автомобилът оправдава напълно работните си функции. На теглича се закачат товари с тегло до 8 тона, които безпроблемно се дърпат по наклон до 30%.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.