Олимпийските игри в Токио са били най-гледаните, съобщи Международният олимпийски комитет (МОК) с гордост Олимпийските игри в Токио 2020 достигнаха глобална аудитория за излъчване от повече от три милиарда души, според независимо проучване, проведено от името на МОК. В допълнение, официалното покритие на цифровите платформи на партньорите за олимпийско излъчване генерира общо 28 милиарда гледания на видео.Цифра, която представлява увеличение от 139% в сравнение с Олимпийските игри в Рио през 2016 г. и - според МОК - подчертава "променящия се медиен пейзаж и определянето на Токио 2020 като първите излъчвани игри и най-гледаните на цифрови платформи”.
„Токио 2020 се оказа повратен момент в историята на олимпийското излъчване, с повече съдържание, достъпно за феновете по целия свят на повече екрани от всякога чрез телевизия, цифрово излъчване, уебсайтове, приложения и социални медии. Общо сумата на Наличното телевизионно покритие се е увеличило с 33% в сравнение с Рио 2016, докато цифровото производство се е увеличило с 34%", се казва в изявлението на МОК.
„Те привлякоха повече от 196 милиона уникални потребители, генерирайки повече от три пъти повече онлайн трафик от Олимпийските игри в Рио 2016, докато социалните медии на МОК генерираха 6,1 милиарда взаимодействия, включително гледания на видеоклипове, споделени действия, коментари и „харесвания“, подчертават от МОК.
„Независимо проучване на потребителите разкри, че Олимпийските игри остават най-привлекателният обект за спорт и забавление в света, докато почти две трети от анкетираните смятат Токио 2020 за успешен проект. Петдесет и девет процента вярват, че игрите са представлявали „светлина в края на тунела“ в контекста на пандемията от COVID-19”.
„Тези олимпийски игри бяха успешни по отношение на спортистите, световната аудитория и олимпийските ценности, както се вижда от изследванията. Като най-гледаните олимпийски игри в историята на дигитални платформи (...) те наистина се превърнаха в първите игри в стрийминг. Като цяло те достигнаха до глобална аудитория за излъчване от повече от три милиарда души чрез цифрови платформи и линейна телевизия“, каза президентът на МОК Томас Бах.
Проучването е извършено от "Publicis Sport & Entertainment". Проучванията на потребителите са изследвали общо 32 055 души през август 2021 г. в 17 държави, всички на възраст между 13 и 65 години.