Робот ще селектира продуктите, които клиентите поръчват онлайн за вкъщи

eBag регистрира 2 милиона лева печалба и над 80 милиона лева оборот за 2023 г.

През 2024 г. eBag ще реализира инвестиция в размер на 5 милиона евро в автоматизация на складовата база. Това включва реализацията на два ключови нови проекта - поточна линия и роботизиран пикинг. По този начин компанията ще направи подготовката и изпращането на поръчки към клиентите си по-ефективно. Клиентите на eBag достигат вече над 110 000 домакинства, които традиционно поръчват храни и продукти за дома през онлайн платформата. Доставката е до 3 часа, като за София при поръчки над 100 лв. е безплатна. Робот, включващ софтуер с внедрен изкуствен интелект  ще помага на пикърите в склада на най-големия онлайн супермаркет при подготовката и пакетирането на храни, козметика и стоки за бита. Българската компания ще реализира иновацията специфично за нуждите на бизнеса си и организацията в компанията, така че да увеличи капацитета на издаваните поръчки и реализираните доставки в страната.

eBag завършва на печалба 2023 г. за първи път от основаването си, като постига и ръст от 34% в оборота си, достигайки общ размер на годишните продажби от над 80 милиона лева и печалба от 2 милиона лева. „Финансовите ни резултати са доказателство за стабилната и успешна стратегия на компанията. Малко релевантни бизнеси по света са способни да постигнат рентабилност в такъв мащаб“, коментира Иван Александров, основател и изпълнителен директор на eBag. На годишна база, клиентите които пазаруват през платформата са повишили честотата на поръчките си с 19%. Това още веднъж показва, че потребителите оценяват преимуществата на пазаруването онлайн на храни и продукти за дома и личната грижа. Припомняме, че портфолиото на онлайн ритейлъра включва хранителни продукти, свежи плодове и зеленчуци, пекарна, био и специални храни, аптека, цветя и стоки за дома, като пред последната година бяха добавени категории за декоративна козметика и зоомагазин. До месец март се очаква да бъдат достъпни продукти за грижа за коса от премиални брандове.

През изминалата година, eBag регистрира ръст в поръчките от над 20% и 42% нови клиенти, които поръчват продукти за вкъщи чрез платформата. С увеличаването на обема поръчки, компанията обновява и автопарка си, като през 2024 г. ще постигне 10% електрически автомобили, заедно с инвестиция в необходимата инфраструктура и изграждане на зарядни станции в базата си в София.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Технологии