SUV или купе? Eclipse Cross е и двете!

Ако някоя марка има реално основание да претендира за „авторските права“ върху толкова популярните днес SUVавтомобили, това е Mitsubishi. През далечната 1934 година японският производител лансира първия сериен модел със задвижване на четирите колела – Mitsubishi PX33. Оттогава хората могат да отидат с личното си превозно средство където поискат, без да се съобразяват дали има асфалтирани пътища или не.

Заслугите на 100-годишната компания, която още през 1917 г. пуска първата серийна японска кола Model A, не свършват дотук. През 1982 г. с появата на Mitsubishi Pajero се ражда една легенда на офроуда, която печели 12 пъти рали „Дакар“ и се превръща в най-успешния модел в най-трудното автомобилно състезание. Произвежданият от 1978 г. пикап Mitsubishi L200 с постоянно задвижване 4х4 и понижаващи предавки e еталон в своя сегмент, в който е избиран многократно за №1 в различни конкурси. Седемместният Mitsubishi Outlander e един от най-популярните средноразмерни SUV-ове, както и първият SUV в света с хибриден Plug-In вариант.

Огромният опит на японската фирма в производството на надеждни проходими автомобили е съчетан с авангардно нов за марката дизайн в един различен SUV със силует на купе. Новият модел се нарича Eclipse Cross. Името може да звучи познато, защото от 1989 до 2012 се предлагаше компактно купе Mitsubishi Eclipse. С добавката Cross към названието сега излиза новият компактен SUV със снижаващ се покрив и висока задница като на спортно купе. Подобни ефектни каросерии бяха въведени от BMW с моделите Х6 и X4, после Mercedes се включи със закъснение със GLE Coupe и GLC Coupe, сега Audi подготвя Q4 и Q6, а Range Rover много успешно продава Evoque.

38-4Това са харесвани от хората коли с ярко присъствие, внушително излъчване, динамичен характер и относително широко приложение. Mitsubishi се включва в тази елитна компания със самоуверен автомобил, който сее респект сред останалите участници в движението. Отличителни знаци на Eclipse Cross са тесните фарове, изразителната черна решетка с две широки хоризонтални хромирани лайсни и бумеранговите рамки на интегрираните в бронята фарове за мъгла. Задната част се набива в очи с високо разположени светлини, които разделят хоризонтално на две стъклото и оформят непрекъсната лента, когато светят.

Технически Eclipse Cross споделя платформа и много компоненти с по-големия Outlander, но с дължината си от 4,40 м е с близо 30 см по-къс. Въпреки това идентичното междуосно разстояние от 2,67 м обещава необходимото пространство за пътниците на втория ред. За да има повече място за краката им, делимите в съотношение 40:60 задни седалки се плъзгат напред и назад в диапазон от 20 см, а наклонът на облегалките се регулира. Така собственикът може да варира в зависимост от това дали ще вози повече хора или багаж. Без сгъване на облегалките минималният обем на товарния отсек е 341 л, а максималният – 448 л. Панорамният покрив пуска щедро светлина в купето и над изтеглените назад седалки. Задните врати се отварят широко под ъгъл от 75 градуса и всичко това прави местата на втория ред по-комфортни, без да се усеща негативно влияние от снижаващия се покрив.38-7 Пътническата кабина е оборудвана с висококачествени материали, а водачът се настанява в удобно работно място с прегледно подреден и модерен кокпит. Таблото е изчистено и футуристично оформено, като уредите се подредени по логиката – информацията горе, обслужването – долу. Предлага се избор между два мотора, които работят с последни технологии. Изцяло нов е 1,5-литровият бензинов двигател с турбо пълнене и директно впръскване на горивото. Неговата мощност възлиза на 163 конски сили и максимален въртящ момент 250 Nm между 1800 и 2500 оборота. Бензиновият агрегат е свързан с нова CVT трансмисия с 8-степенен ръчен спортен режим. Дизеловата версия се задвижва от 2,2-литров мотор с ресурс 150 конски сили и максимален въртящ момент 400 Nm между 2000 и 2250 оборота, съчетан с нов 8-степенен автоматик. И двете кобинации на трансмисии и двигатели осигуряват динамично усещане при шофиране.

Mitsubishi дава възможност на купувачите на Eclipse Cross да избират между предно и двойно предаване. Като един от водещите производители на системи за задвижване на всички колела японската марка оборудва модела с най-модерна технология 4х4 с електронно управление. Тя осигурява винаги необходим въртящ момент за перфектно сцепление според ситуацията и пътя, като контролира разпределението на тягата не само между предните и задните колела, но и между левите и десните. В зависимост от условията водачът може да зададе един от три режима на шофиране – автоматичен, за сняг и за офроуд.

Тъчпад улесва работата със системите

З38-5а първи път в Mitsubishi на централната конзола до скоростния лост е инсталиран тъчпад, от който с лекота се управляват различни системи и функции като навигацията, радиото, интеграцията на смартфон и ползването на платформи като Apple Car Playи Android Auto. Водачът е улеснен и от новия цветен Head-Up дисплей, който показва директно пред очите му данните за скоростта и упътванията на навигационната система. Високо на конзолата е интегриран 7-инчов цветен мултифункционален контролен дисплей

Новият Eclipse Cross е оборудван с последни технологии за безопасност. В помощ на шофьора работят многобройни функции като предупреждение при опасност от челен удар, за наблюдение на мъртвата зона, асистент за движение в лентата и за разпознаване на напречно приближаващи коли при маневриране на заден ход. Специална система предотвратява инциденти при случайно объркване на педала на газта и спирачката.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили