„Родител 1“ и „Родител 2“ се появиха в системата за прием в детска градина

Дядо – балканджия размахвал пистолет в заведение и влезе в ареста за хулиганство

Николета Лозанова отново стана булка

Жена, с над 3 промила алкохол, катастрофира в София

Навесът на метростанция „Ломско шосе“ протече

Българинът с имение в Бевърли Хилс го купил за 24 млн. долара повече отколкото предишния собственик

Благо Джизъса чете за духовния живот

Община Търговище пуска търг за отдаване под наем на 366 имота за земеделски цели

Бригада от 7 души преди 56 години започва изграждането на музей „Етъра“ в Габрово Уникалната културна институция е отворена на 7 септември 1964 година и досега е посетен от почти 13 700 000 души

Десет забележителни личности от Елена са били депутати в Учредителното събрание

Спипаха дядо с незаконни пищови в ломско село

Общо 12 800 лв. са изплатените глоби за нарушенията на Беър Грилс в Рила

Велико Търново посреща нощта на Възкресение на крепостта Царевец

Пускат новия булевард „Васил Левски“ във Варна за Великден

Сидеров: Евроизборите са сложни заради отрващението на хората от корупционните скандали

SUV или купе? Eclipse Cross е и двете!

Ако някоя марка има реално основание да претендира за „авторските права“ върху толкова популярните днес SUVавтомобили, това е Mitsubishi. През далечната 1934 година японският производител лансира първия сериен модел със задвижване на четирите колела – Mitsubishi PX33. Оттогава хората могат да отидат с личното си превозно средство където поискат, без да се съобразяват дали има асфалтирани пътища или не.

Заслугите на 100-годишната компания, която още през 1917 г. пуска първата серийна японска кола Model A, не свършват дотук. През 1982 г. с появата на Mitsubishi Pajero се ражда една легенда на офроуда, която печели 12 пъти рали „Дакар“ и се превръща в най-успешния модел в най-трудното автомобилно състезание. Произвежданият от 1978 г. пикап Mitsubishi L200 с постоянно задвижване 4х4 и понижаващи предавки e еталон в своя сегмент, в който е избиран многократно за №1 в различни конкурси. Седемместният Mitsubishi Outlander e един от най-популярните средноразмерни SUV-ове, както и първият SUV в света с хибриден Plug-In вариант.

Огромният опит на японската фирма в производството на надеждни проходими автомобили е съчетан с авангардно нов за марката дизайн в един различен SUV със силует на купе. Новият модел се нарича Eclipse Cross. Името може да звучи познато, защото от 1989 до 2012 се предлагаше компактно купе Mitsubishi Eclipse. С добавката Cross към названието сега излиза новият компактен SUV със снижаващ се покрив и висока задница като на спортно купе. Подобни ефектни каросерии бяха въведени от BMW с моделите Х6 и X4, после Mercedes се включи със закъснение със GLE Coupe и GLC Coupe, сега Audi подготвя Q4 и Q6, а Range Rover много успешно продава Evoque.

38-4Това са харесвани от хората коли с ярко присъствие, внушително излъчване, динамичен характер и относително широко приложение. Mitsubishi се включва в тази елитна компания със самоуверен автомобил, който сее респект сред останалите участници в движението. Отличителни знаци на Eclipse Cross са тесните фарове, изразителната черна решетка с две широки хоризонтални хромирани лайсни и бумеранговите рамки на интегрираните в бронята фарове за мъгла. Задната част се набива в очи с високо разположени светлини, които разделят хоризонтално на две стъклото и оформят непрекъсната лента, когато светят.

Технически Eclipse Cross споделя платформа и много компоненти с по-големия Outlander, но с дължината си от 4,40 м е с близо 30 см по-къс. Въпреки това идентичното междуосно разстояние от 2,67 м обещава необходимото пространство за пътниците на втория ред. За да има повече място за краката им, делимите в съотношение 40:60 задни седалки се плъзгат напред и назад в диапазон от 20 см, а наклонът на облегалките се регулира. Така собственикът може да варира в зависимост от това дали ще вози повече хора или багаж. Без сгъване на облегалките минималният обем на товарния отсек е 341 л, а максималният – 448 л. Панорамният покрив пуска щедро светлина в купето и над изтеглените назад седалки. Задните врати се отварят широко под ъгъл от 75 градуса и всичко това прави местата на втория ред по-комфортни, без да се усеща негативно влияние от снижаващия се покрив.38-7 Пътническата кабина е оборудвана с висококачествени материали, а водачът се настанява в удобно работно място с прегледно подреден и модерен кокпит. Таблото е изчистено и футуристично оформено, като уредите се подредени по логиката – информацията горе, обслужването – долу. Предлага се избор между два мотора, които работят с последни технологии. Изцяло нов е 1,5-литровият бензинов двигател с турбо пълнене и директно впръскване на горивото. Неговата мощност възлиза на 163 конски сили и максимален въртящ момент 250 Nm между 1800 и 2500 оборота. Бензиновият агрегат е свързан с нова CVT трансмисия с 8-степенен ръчен спортен режим. Дизеловата версия се задвижва от 2,2-литров мотор с ресурс 150 конски сили и максимален въртящ момент 400 Nm между 2000 и 2250 оборота, съчетан с нов 8-степенен автоматик. И двете кобинации на трансмисии и двигатели осигуряват динамично усещане при шофиране.

Mitsubishi дава възможност на купувачите на Eclipse Cross да избират между предно и двойно предаване. Като един от водещите производители на системи за задвижване на всички колела японската марка оборудва модела с най-модерна технология 4х4 с електронно управление. Тя осигурява винаги необходим въртящ момент за перфектно сцепление според ситуацията и пътя, като контролира разпределението на тягата не само между предните и задните колела, но и между левите и десните. В зависимост от условията водачът може да зададе един от три режима на шофиране – автоматичен, за сняг и за офроуд.

Тъчпад улесва работата със системите

З38-5а първи път в Mitsubishi на централната конзола до скоростния лост е инсталиран тъчпад, от който с лекота се управляват различни системи и функции като навигацията, радиото, интеграцията на смартфон и ползването на платформи като Apple Car Playи Android Auto. Водачът е улеснен и от новия цветен Head-Up дисплей, който показва директно пред очите му данните за скоростта и упътванията на навигационната система. Високо на конзолата е интегриран 7-инчов цветен мултифункционален контролен дисплей

Новият Eclipse Cross е оборудван с последни технологии за безопасност. В помощ на шофьора работят многобройни функции като предупреждение при опасност от челен удар, за наблюдение на мъртвата зона, асистент за движение в лентата и за разпознаване на напречно приближаващи коли при маневриране на заден ход. Специална система предотвратява инциденти при случайно объркване на педала на газта и спирачката.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.