Арестуваха началника на гарата в Лариса, ДНК тестове за идентифициране на овъглените тела

Вторият акт от драмата след фаталната влакова катастрофа в Темпи се разиграва в болниците, където тече разпознаването на загиналите. "Доведохме и психолози, които да подкрепят близките на жертвите“, каза здравният министър Танос Плеврис.

В Лариса, в моргата, са докарани 40 загинали, от които 7 трупа са овъглени, а сред тях има и разчленени тела. Процесът на идентификация все още не е започнал. Някои от телата ще се нуждаят от ДНК тест за идентификация поради овъгляването. Хоспитализирани са 66 души, от които 6 са в интензивно отделение. Сред загиналите има много млади хора, студенти, които са се връщали от Лариса и Атина към Солун. Към момента всички тела от третия вагон са извадени. Няма яснота дали всички пътници са с чекирани билети. 50 души се водят изчезнали.  

Между пострадалите има двама българи. Жената е била леко ранена. Минала е през болницата в Солун. Прегледана е и веднага е изписана. За мъжа все още няма информация.

В същото време стана ясно, че е арестуван началника на гарата в Лариса, което е встъпил в длъжност преди месец, а преди това е работил в министерство. Разследването върви във всички посоки за откриване на отговорностите.

Началникът на гарата се разпитва в присъствието на прокурор в рамките на досъдебното производство, тъй като фаталната катастрофа е станала по време на неговата смяна. Разследването се наблюдава от апелативния прокурор на Лариса Стаматис Даскалопулос.

Голямата въпросителна на трагедията е как двата влака са се озовали на една и съща линия, като властите работят върху всички версии и особено тази за човешка грешка. В същото време хората, които работят в ОСЕ, говорят за недостиг и неопитни кадри, както и изоставяне на Организацията на произвола. Характерно е, че Анастасиос Дедес, експерт по железопътни произшествия, говорейки пред държавната телевизия ERT, твърди, че всичко се е случило заради човешка грешка, подчертавайки, че смяната на влаковата линия в Лариса е причината за този челен сблъсък. Според г-н Дедес сигналите по маршрута не работят, в резултат на което влакът се движи на сляпо, само по указания на началника на гарата.

Между изказаните в медиите множество коментари се акцентира основно върху некомпетентността, преобладаваща в експлоатацията на влаковете по линията Атина-Солун. „Нищо не работи, всичко се прави ръчно, ние сме в ръчен режим по цялата ос Атина-Солун. Светофарите също не работят, ако работеха машинистите щяха да видят червените светофари и да спрат навреме“, заяви Председателят на асоциацията на машинистите Костас Генидуниас.

За района на Темпи, Председателят на железопътния синдикат на работниците Никос Цикалакис говори за "военна зона, каквато не е виждал никога преди в живота си". Той посочва, че във всичко това има човешка грешка, но има и десетилетия на пропуски, които са останали незабелязани от всички правителства.

Полицията обяви телефони +30 2410 683175 и 76 на полицейското управление в Лариса, на които роднините и приятелите на пътниците могат да се обаждат, за да получат информация.

Гръцкият министър-председател Кириакос Мицотакис обяви тридневен национален траур за загиналите в тежката челна катастрофа между пътнически влак и товарен влак в Северна Гърция.

Генералното Консулство на България в Солун отмени предвидения прием за 3 март.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Европа