Как да гласуваме, ако не притежаваме валидни документи за самоличност

Звената „Български документи за самоличност“ при дирекциите на МВР в страната ще съдействат на българските граждани, които не притежават валидни документи за самоличност, да упражнят правото си на глас в деня на изборите за народни представители за Народно събрание на 27 октомври 2024 г. Това съобщават от пресцентъра на вътрешното министерство.

  • В изпълнение на нормативните разпоредби, на граждани, подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването ѝ или ще бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност (лична карта, личен /зелен/ паспорт) или лична карта с изтекъл срок на валидност;
  • При невъзможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 25 октомври 2024 г., по искане на гражданите, ще бъде издавано необходимото им удостоверение, с което да гласуват.

За да бъде издадено удостоверение, е необходимо:

  •  Гражданите лично да подадат искане в СДВР, ОДМВР и РУ в дните от 21 октомври до 26 октомври 2024 г. от 08.30 ч. до 17.00 ч. и на 27 октомври 2024 г. от 08.30 ч. до 19.00 ч. В случай, че работното време на съответното звено БДС е различно, удостоверенията ще се издават в рамките на работното време на звеното, като задължително ще се спазва периодът на 26.10.2024 г. (събота) и на 27.10.2024 г. (неделя). Информация за работното време на всяко звено БДС е поставена на входа на помещенията, в които се осъществява административно обслужване на граждани по линия на документи за самоличност и на интернет страницата на СДВР и ОДМВР;
  •  Удостоверенията, осигуряващи възможност за упражняване на правото на глас в изборите за народни представители за Народно събрание, се издават само след приемане на заявление за издаване на лична карта;
  • В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ, СДВР и ОДМВР независимо от обявения постоянен и настоящ адрес.

Удостоверения за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация.

Издаденият документ е да послужи само пред секционната избирателна комисия и е валидно само за изборния ден 27 октомври т.г.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България