Становище на Института за пътна безопасност: Зелените светофари могат да мигат

Мигащите зелени светофари бяха пуснати първо в София през 2015 г., а после и в други градове. Спряха ги преди 2 седмици заради чиновнически разправии.

Предупредителните сигнали не противоречат на Виенската конвенция

В Австрия се използват от 50 г.

Мигащите за предупреждение зелени светофари не противоречат на Виенската конвенция за пътните знаци и сигнали от 1968 г. Това обявиха вчера в свое експертно становище от Института за пътна безопасност.

“Всяка страна, подписала Виенската конвенция, е съобразила законодателството си с нея така, че то да не ѝ противоречи. Конвенцията не възпира тези държави да развиват и добавят функционалности, с които да подобрят пътната безопасност. Именно в Австрия, където е приета Конвенцията, преди повече от 50 години за първи път въвежда мигащата зелена светлина”, се сочи в становището. Изброяват се и множество европейски градове, в които се използва - Амстердам, Прага, Варшава, Вилнюс, Братислава и др.

“Зелената мигаща светлина се възприема в Конвенцията като косвен надграждащ елемент на светофарната уредба. България би я нарушила, ако например реши, че на зелен сигнал се спира, а на червен се тръгва”, каза пред Труд” шефът на института инж. Богдан Милчев. Той е категоричен, че зелените светофари в София, Стара Загора, Пловдив и Варна трябва да продължат да мигат, защото е доказано, че така кръстовищата стават по-безопасни.

Експерти смятат, че е по-добре това да стане с промяна в Закона за движение по пътищата, която да приеме избраното вече 47-о Народно събрание.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България