Авиационен експерт: В българските авиолинии няма самолети Боинг 737 Макс 8

Самолетът Боинг 737 Макс 8 е един от най-популярните в историята на гражданската авиация. Над 5000 самолета са поръчани досега, а над 7000 от предишните поколения вече летят. 350 самолета са произведени към края на януари 2019 г., като производството на модификацията все още не е спряло. Боинг 737 Макс 8 в българските авиолинии няма, има такива от предишни модификации. Това каза пред БНТ Александър Богоявленски – авиационен експерт и журналист

"Фазата, в която се случват инцидентите, е фазата на излитане, в която самолетите отлепят от земята. Не може обаче да се твърди със сигурност, че има връзка между двата инцидента с тези самолети. Не би следвало да се спекулира на толкова ранен етап с някакви конкретни заключения", обясни експерът.

Черните кутии не дават решения, те просто записват данните от полета. Помагат на разследващите органи да могат да оценят причините, довели до катастрофата, обясни още експертът.

"Автоматиката измества все повече човешката дейност - затова е изключителна важна взаимовръзката между софтуерния интерфейс и подготовката на пилотите", категоричен е той.

"За пътниците няма никакво място за притеснение - въздушният транспорт продължава да бъде най-сигурният. Последните десетилетия са най-сигурните в историята, а всеки един инцидент води до подобряване на ситуацията, до все по-нови знания."

Турболенцията не е толкова опасна, колкото неприятна за всички. Все повече тежки метеорологични условия се случват на цялата планета и затова все по-често има и тежка турболенция в самолетите. Един самолет обаче е предвиден да издържа над 150% от нормалните си режими, така че е заложена голяма доза сигурност, каза още Богоявленски.

Коментари

Задължително поле