“Алибаба” води в Азия

Капитализацията стигна 570 млрд. долара

„Амазон“ засега изостава в класацията

Капитализацията на китайския интернет гигант „Алибаба груп“ превиши 500 милиарда долара, което я извежда на първо място в Азия по този показател. Това съобщи японският вестник „Никей“, цитиран от ТАСС.

Анализатори на изданието отбелязват, че тенденцията за увеличение в цената на акциите на технологичните компании в азиатския регион ще се запази и през следващата година. Пазарната стойност на „Алибаба“ в края на тази година възлиза на 570 млрд. долара, което е с 60 процента повече в сравнение с година по-рано. При „Амазон“ увеличението на пазарната капитализация за последната година е 20 на сто.

В световния рейтинг „Алибаба груп“ заема седмото място - на едно стъпало под Фейсбук с капитализация 588 млрд. долара. Тази година „Алибаба груп“ извърши вторичен листинг на Хонконгската фондова борса, при който привлече 12,3 млрд. долара.

„Алибаба груп“ е най-голямата китайска интернет компания, работеща в сферата на електронната търговия. Групата разполага със собствена електронна платежна система „Алипей“ и има няколко дъщерни интернет платформи: „Алибаба“, „Алиекспрес“, „Тимол“ и „Таобао“, а също и дъщерни предприятия, занимаващи се с разработки в сферата на облачните технологии („Алибаба клауд“) и изкуствения интелект („Ей Ай лабс“). По официални данни около 86 процента от приходите на „Алибаба груп“ са от интернет търговия.

Джак Ма, най-богатият китаец, основава „Алибаба“ през 1999 г. Ежедневно той се посещава от над 100 милиона потребителя от цял свят. Джак Ма се оттегли като председател на Съвета на директорите на Alibaba Group. Китайският предприемач реши да се пенсионира точно навръх 55-ия си рожден ден и го обяви през септември 2019 г.

Сайтът „Алибаба“ е проектиран като търговска платформа за малки фирми, той е англоезичен виртуален пазар, който дава възможност на дребни производители, базирани най-често в Китай, Индия, Пакистан, САЩ, да продават продуктите си на потребители от цял свят.

Повечето клиенти се регистрират в „Алибаба“, за да внасят евтини стоки директно от китайските фабрики.

(По БТА и интернет)

Коментари

Задължително поле