Мицотакис: Няма да толерираме незаконно влизане на мигранти в Гърция

36-годишен стана главен архитект на Бургас Емил Бурулянов спечели конкурса на Общината

СЗО: Рискът от разпространението на коронавирус е много висок

Парламентът на Иран спря работа заради коронавируса

Два автобуса с деца са блокирани на Витоша заради снега

Венцислав Мутафчийски: На този етап няма положителни проби за коронавирус у нас

Слави внесе в съда документи за регистрация на „Има такъв народ“

49 души в Добричко са под наблюдение заради коронавируса, няма хоспитализирани

Първи два случая на коронавирус в Мексико

Григор: Загубите от Стан ме мотивираха

Тотото смени управата си

Британец, намиращ се на кораба „Даймънд принсес“, е починал от коронавирус

Борисов обсъди с Ердоган ситуацията с мигрантите

Кукери ще гонят злите сили в бургаски квартал

Братя Диневи отменят тържеството по повод 3 март

АПИ стартира обществена поръчка за строителен надзор при изграждането на тунела под Шипка

Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира тръжна процедура за избор на изпълнител на строителния надзор при изграждането на тунела под връх Шипка. Стойността на обществената поръчка е 6 243 600 лв. без ДДС. Срокът за подаване на офертите е 13 април 2020 г.

Поръчката за строителството на тунела беше открита през октомври м. г. с индикативната стойност 267,2 млн. лв. без ДДС и срок за изпълнение близо 3 години и половина. Оферти могат да се подават до 9 април 2020 г.

Проектът включва изграждането на участък с дължина 10,5 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово – Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4 км. Тунелът под Шипка ще е с дължина 3,2 км. Останалите 4 тунела са по-малки – съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 армирани насипа, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и др.

Съоръжението ще се намира на 1 км западно от прохода „Шипка“ и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната – в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение по 3,75 м, две водещи ивици по 0,50 м и два тротоара по 0,85 м.

Предвижда се проектът „Проектиране и строителство на обект: „Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка“ да бъде предложен за финансиране от бъдещата Оперативна програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.

Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва, са Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.