Безопасен път през Кресненското дефиле до 2020 г.

Безопасен път през Кресненското дефиле ще има до 2020 година, прогнозира председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Лазар Лазаров.

Според него забавянето на строителството на новата отсечка, която е част от лот 3 на автомагистрала „Струма“, ще е „пагубно за човешкия живот и природата“.

В ефира на БНТ Лазаров представи данни на Пътна полиция, според които по рисковия път са загинали 46 души, като ранените са 250.

Както „Труд“ писа през пролетта, само за три години в дефилето жертвите са 15. Те са изгубили живота си в 172 катастрофи, при които отделно има 80 ранени. Данните бяха предоставени на вестника от КАТ.

Последният сериозен инцидент стана тази седмица. При него сериозно пострадаха представители на екологичните организации, които настояват за реализацията на най-рисковия проект през дефилето - тунел, дълъг 15,2 км.

Андрей Ковачев и Боян Петров брояха труповете на прегазени животни от защитени видове, когато върху тях с автомобила си връхлетя румънка. Алпинистът Петров бе в по-тежко състояние и беше поставен в медикаментозна кома, от която лекарите в столичната ВМА го извадиха в сряда.

„АПИ работи с Андрей Ковачев и Петко Ковачев като членове на Комитета по наблюдение на АМ „Струма“. Боян Петров вероятно е бил техен сътрудник“, каза Лазар Лазаров.

Проектът предвижда две трасета, едното с 5 тунела

Последният проект за вариант на лот 3.2 от магистрала „Струма“ представи вчера инженер Лазар Лазаров.

Предложението е едната посока на движение, от Кресна към Симитли, да минава по настоящото трасе, което ще бъде ремонтирано, а платното в обратна посока ще бъде изнесено на изток и ще е изцяло нов път през дефилето. Той ще е двулентов и ще има и пет малки тунела. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго.

„Планът е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото. Масово на запад в планинските райони използват този вариант”, обясни шефът на АПИ.

Идеята засега се подкрепя от повечето членове на Комитета за наблюдения за строежа на аутобана, който ще заседава в края на месеца. Именно тогава се очаква представителите на няколко екологични организации отново да опитат да поставят на дневен ред проекта за дълъг 15.2-километров тунел, който бе отхвърлен от правителството и местните хора.

Коментари

Задължително поле