Ученици искат грипна ваканция от кмета на Шумен Няма достатъчно болни, решават в петък

Организаторът на схемата за пране на 900 000 евро два пъти бягал от правосъдието

104-годишен варненец получи дарове от кмета

Наблюдават трима българи за симптоми на коронавирус

САЩ забраняват използването на китайски дронове

Задържаха трима, секли незаконно и продавали дърва по къщите Конфискува се и дървеният материал от имотите на купувачите

До 100 хил. лева глоба за нарушения при храните

Кола излетя от пътя и се преобърна край Благоевград

Полицията в Несебър състави 46 акта за 24 часа Мъртво пиян водач спипан в Бургас

Фалшиво сирене откриха на Женския пазар

Работодатели: Партия „Възраждане“ няма място на протеста на бизнеса

7 продуцентски къщи с интерес да снимат в Бургас

Представители на бизнеса протестираха пред община Варна

Обявиха учредителната декларация на партия „Има такъв народ“

Ердоган: Планът на Тръмп за Близкия Изток е неприемлив

Без задължителни колани в градския транспорт

Няма да се поставят задължителни колани в градския транспорт. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков след изслушване в Комисията по транспорт, предаде БНТ. Повод за думите му стана поредният спор между автобусните превозвачи и депутатите от мнозинството – дали промените в Закона за автомобилните превози задължават и автобусите от градския транспорт да са бъдат оборудвани с колани.

Автобусите с 22 седалки – клас А и клас 1, се водят градски, според закона, и за тях колани не трябва да има. Според автобусните превозвачи, обаче, самата формулировка на текста – вместо да изключва градските автобуси от задължението да поставят колани, точно обратното – ги задължава да го направят.

„Текстът, който трябва да се впише, трябва да бъде, че се освобождават от колани автобусите, които извършват превози по редовни автобусни линии от общински, областни и републикански транспортни схеми до 30 км.“, коментира Мария Милтенова, Камара на автобусните превозвачи.

И още: според автобусните превозвачи, автобусите с над 22 седалки – клас 2, също попадат в обхвата на задължителните колани. А такива автобуси се ползват като градски транспорт от някои общини.

„Утре в тези градски превози, които споменах, едните пътници ще бъдат правостоящи, сигурно ще трябва да ги връзваме с въжета, а другите, които са седящи, ще трябва да ги връзваме с колани. Което е абсурдно“, каза Ивайло Константинов, Съюз на автобусните превозвачи.

Според управляващите, колани в автобусите от градския транспорт няма да има, а превозвачите четат закона неправилно. За автобусите клас 2 – тепърва щяло да се мисли и да се извършват проверки.

Станислав Иванов, зам.-предс. на Комисията по транспорт – ГЕРБ посочи: „Колко са тези автобуси, защото ако става въпрос за автобуси, които се използват за междуселищни линии, каквато е практика в цялата страна, това са междуселищни линии, но ако става въпрос за градски линии и няколко автобуса – ще търсим вариант тогава“.

В крайна сметка транспортният министър Росен Желязков заяви, че след обнародването на Закона за автомобилните превози ще се актуализират наредбите за прилагането му и в тях ще се вземат предвид всички съображения на превозвачите.

„Разбира се, няма да се стига до такива спорни въпроси, по отношение на колани в градския транспорт, но там, където е необходимо, ще бъдат монтирани задължително колани, за да се гарантира безопасността на пътниците“, заяви министър Желязков.

Разпоредбите на ЗАП за коланите ще влязат в сила след 6 месеца. Такъв отлагателен срок получиха превозвачите, за да се оборудват със задължителни колани.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.