Фирма на жената на Лозан Панов купила от „Артекс“ четиристаен апартамент и два гаража за 225 евро на квадрат

Румен Радев ще се срещне с президента на Египет

Британските депутати поемат контрола върху Брекзит за един ден

С един удар – 4 глупости

Изстрадахме точка в Косово, Хубчев отказа да коментира темата „Левски“

На 26 март 2019 да почерпят

Ракети са изстреляни от Газа към Израел

Тереза Мей: Британският парламент ще обсъди в сряда официално отлагане на датата на Брекзита

Чужденци похарчиха 1 млрд. лв. за хотели

Хванаха крадци на метални тръби, докато пренасят плячката

Пожарникари извадиха несретница, паднала в Луда Камчия 62-годишната жена пренощувала в коритото преди някой да чуе виковете й и да извика помощ

Българските зеленчуци изчезват Намаляват както площите, така и количествата зарзават всяка година

Росен Желясков: Разочароващо е решението на Европейския парламент в сряда да се гласува пакетът „Мобилност“

Как може да се прекрати отпуска по майчинство

МВнР на Русия: Решението на САЩ да признае суверенитета на Израел над Голанските възвишения не променя позицията на Москва, че това е територия на Сирия

Без задължителни колани в градския транспорт

Няма да се поставят задължителни колани в градския транспорт. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков след изслушване в Комисията по транспорт, предаде БНТ. Повод за думите му стана поредният спор между автобусните превозвачи и депутатите от мнозинството – дали промените в Закона за автомобилните превози задължават и автобусите от градския транспорт да са бъдат оборудвани с колани.

Автобусите с 22 седалки – клас А и клас 1, се водят градски, според закона, и за тях колани не трябва да има. Според автобусните превозвачи, обаче, самата формулировка на текста – вместо да изключва градските автобуси от задължението да поставят колани, точно обратното – ги задължава да го направят.

„Текстът, който трябва да се впише, трябва да бъде, че се освобождават от колани автобусите, които извършват превози по редовни автобусни линии от общински, областни и републикански транспортни схеми до 30 км.“, коментира Мария Милтенова, Камара на автобусните превозвачи.

И още: според автобусните превозвачи, автобусите с над 22 седалки – клас 2, също попадат в обхвата на задължителните колани. А такива автобуси се ползват като градски транспорт от някои общини.

„Утре в тези градски превози, които споменах, едните пътници ще бъдат правостоящи, сигурно ще трябва да ги връзваме с въжета, а другите, които са седящи, ще трябва да ги връзваме с колани. Което е абсурдно“, каза Ивайло Константинов, Съюз на автобусните превозвачи.

Според управляващите, колани в автобусите от градския транспорт няма да има, а превозвачите четат закона неправилно. За автобусите клас 2 – тепърва щяло да се мисли и да се извършват проверки.

Станислав Иванов, зам.-предс. на Комисията по транспорт – ГЕРБ посочи: „Колко са тези автобуси, защото ако става въпрос за автобуси, които се използват за междуселищни линии, каквато е практика в цялата страна, това са междуселищни линии, но ако става въпрос за градски линии и няколко автобуса – ще търсим вариант тогава“.

В крайна сметка транспортният министър Росен Желязков заяви, че след обнародването на Закона за автомобилните превози ще се актуализират наредбите за прилагането му и в тях ще се вземат предвид всички съображения на превозвачите.

„Разбира се, няма да се стига до такива спорни въпроси, по отношение на колани в градския транспорт, но там, където е необходимо, ще бъдат монтирани задължително колани, за да се гарантира безопасността на пътниците“, заяви министър Желязков.

Разпоредбите на ЗАП за коланите ще влязат в сила след 6 месеца. Такъв отлагателен срок получиха превозвачите, за да се оборудват със задължителни колани.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.