„Пътна полиция“: Отстранен е завъртял се ТИР, блокирал движението в района на тунел „Топли дол” към София

Вижте какво е състоянието на републиканските пътища към 17:30 часа

Кафене се взриви в Япония, над 40 души са пострадали (СНИМКИ и ВИДЕО)

Варна тегли 46,7 млн. лв. кредит за подобряване на градската среда

Километрични опашки по магистралите „Хемус“ и „Тракия“ блокираха движението към София

Вижте СНИМКИ от официалното посрещане на президента Радев от крал Абдула и кралица Рания в Аман

Жирардели иска среща с Бойко Борисов

Актьорът Юлиан Костов пред „Труд”: Отказвал съм роли в България, целя се в Холивуд

Утре пускат електронните винетки в продажба

АПИ санкционира пътноподдържащата фирма на магистрала „Струма“ на територията на област Кюстендил 

Автобус се заби челно в стена в Швейцария, един загина и над 40 са ранени

Преобърнал се снегорин блокира движението Кюстендил-Дупница

Гръцката полиция е спасила 45-годишна българка, отвлечена и малтретирана в Германия

Три рисунки от 400 стават картички на Шумен

Хиляди почетоха паметта на жертвите от атаката в Страсбург

Борислав Цеков: Принципът на поносимостта на данъчното облагане е нарушен

Борислав Цеков

Ако трябва да кажа моето впечатление от доклада на Европейската комисия, той е най-добрият от всичките 12. И на мен ми прави впечатление, че няма нито прекалени фанфари на управляващите, нито прекалени критики на опозицията. Отдавам го преди всичко на умората, която я има в нашата политическа система, а и в Брюксел от прилагането на този мониторингов механизъм. Мониторингът изчерпа ресурса си. Това заяви Борислав Цеков, доктор по конституционно право и основател на Института за модерна политика, по Канал 3.

„Заедно с това, ако гледаме съдържанието и фразеологията в доклада, с каскада от термини като „систематичен напредък“, „стабилна тенденция“ и т. н., ми се струва, че това е добре за държавата, и е добре, че няма такива фанфари от управляващите и критики от опозицията. Мисля, че пътната карта, рамките, поставени в докладите през годините, са прекалено ясни, остава само да си вършим работата“, добави юристът.

Според него има връзка между констатациите в доклада и отслабналия корпоративен натиск върху съдебната ни власт през последните 2 г. „През последните 2 г., след като го няма този корпоративен натиск срещу съдебната власт – тя беше под обсада, а в центъра на атаката бе прокуратурата, откакто това отслабна, прокуратурата започна да работи спокойно, надявам се, че и съдът няма да остане назад, носейки своята отговорност“, каза Борислав Цеков.

По повод предложеното увеличение на данъка върху старите коли Борислав Цеков бе категоричен, че „няма как да искаме от българските граждани да поставят общия екологичен интерес над собствения си джоб“. „Никой не кара раздрънкана кола, защото му е хоби. Мисля, че това нарушава принципа на поносимостта на данъчното облагане“, е оценката на юриста.

„Според мен екологията се използва за алиби за поредното прекомерно събиране на данъчни приходи от страна на държавата. Не може екологията да е мотив да останем най-бедната държава в ЕС, в която хората плащат непосилен данък за МПС“, е мнението на Борислав Цеков, който не вижда смисъл от поисканата от управляващите среща с президента Радев, наложил поредно вето върху проектозакона.

„Нека да обосновават в парламента, пред гражданите да говорят. Мисля, че твърде късно търсят този диалог. Ако има реални мотиви за такава данъчна тесла, това трябваше отдавна да е обсъдено, подготвено. Сега, в последния момент, бюджетният процес е към края си, и изведнъж научаваме за този данък, който взриви социалния мир.

Президентът, който и да е той, не му е работа да взема отношение още във фаза на законопроект. Той има думата сега, когато проектозаконът е изпратен за обнародване, той има право за вето, направи го. И сега управляващите в Парламента, и аз ги призовавам, да чуят мотивите и на гражданите“, пожела Борислав Цеков.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.