Десетки сръбски звезди се сбогуваха с Шабан Шаулич

Земетресение с магнитуд 7,7 беше регистрирано на югоизток от Еквадор

Мона Гочева: Секциото ми беше по спешност

Вижте от птичи поглед строителството на NV Tower в София (ВИДЕО)

Ремонтират с 400 000 лева домашния социален патронаж в Търново Одобреният проект за основната реконструкция е по програма „Красива България“

Цветанов: Ако се отсеят фалшивите ТЕЛК-ове от истинските, ще можем да намерим допълнително финансов ресурс за пенсионната система

Млади катерачи от НСА блеснаха в Загреб

Дюната на къмпинг „Смокиня“ е безвъзвратно унищожена, установи експертна проверка

Задържаха двама в момент на кражба в Търново Злосторниците опитали да задигнат 20 метра ограда

Фермерски пазар, мобилни експозиции и нестинари на Осмия Национален събор на овцевъдите

Мъжът на Клои Кардашиян не съжалява за изневярата

Пернишки полицаи разкриха депо за крадени авточасти и автомобили Трима са задържани за незаконната дейност

Главен асистент от Стопанска академия и футболен съдия е кандидат за председател на Комисията по финансов надзор Милен Митков е един от най-добрите експерти в областта на застраховането

25 членове на кабинета на Тереза Мей заплашват да напуснат заради Брекзит

Иззеха над 200 литра контрабанден алкохол в Павликени

Видеоконференция с Берлин по делото „Хитрино“ Немски експерт видял незаключен стрелка и лоша жп инфраструктура

Немски жп експерт беше разпитван по делото „Хитрино“ от Окръжния съд в Шумен посредством видеоконферентна връзка, осъществена в четвъртък. Железопътният инженер Хенрик Амозер/42г./ е участвал в експертиза, поръчана от фирмата превозвач на дерайлиралите цистерни в Хитрино на фаталния 10 декември 2016 г. Той обаче, беше разпитан в качеството му на свидетел, а не на експерт, предупреди съдия Румяна Райкова. По думите му по представени снимки и видео след катастрофата, той е констатирал проблеми по жп инфраструктурата, а „толкова голямо изместване на линия, като тук не съм наблюдавал другаде“.

Немецът идвал два пъти у нас, но първия път от 13 до 16 декември той и негов колега не били допуснати до мястото на трагедията. Едва на 22 декември влезли във взривеното село, но тогава районът бил разчистен. В четвъртък Амозер коментира снимки, по които прави заключения. Стрелка N1 е била изправна технически, но стрелка N5 е била с незаключена ключалка и незастопорена релса, казва той. Изненадващ бил и фактът, че голям брой документи, касаещи поддръжката на стрелките, са изгорели и няма техни копия. Под траверсите има твърде малко чакъл, констатира немецът и каза, че това по немския стандарт не би отговаряло на стандартите, за българския не знаел. Малкото количество означава, че зърната не правят сцепление и така не могат да поемат голям натиск. На един от фотосите Амозер посочи как 3 от 4 болта, които държат релсата, са хлабави.

Известно е, че според експертизата, поръчана от фирма „Булмаркет“, не високата скорост на влака е причина за инцидента, а отключената стрелка N5. Според обвинението обаче, двойно превишената скорост на допустимите 40 км/ч. е причина за дерайлирането, последвалия теч на газ, взрива и опожаряването на населеното място. 7 души загинаха, 29 бяха ранени. Обвиняеми са машинистът Димитър Михнев и помощникът му Радослав Петков.

Следващото заседание по делото е на 19 февруари.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.