10-те най-поръчвани питиета за 2019 година в цял свят

Джъстин Трюдо призова Иран да предаде черните кутии от сваления самолет на Франция

Томислав Дончев: 10-15 млрд. лв. са необходимите инвестиции във водния сектор

3,6 млрд. евро са приходите от международен туризъм за периода януари-ноември 2019 г.

Емил Димитров: Няма вредни емисии от изгарянето на отпадъци в ТЕЦ „Бобов дол“

Групата GRECO поздрави България за борбата с корупцията Страната ни е изпълнила общо 16 от 19 препоръки, отправени през 2015 година

Конър – милиардер на 35?

83-годишна жена почина след удар от кола в Разград

САЩ готвят нови санкции срещу Венецуела

Зеленски не прие оставката на премиера Гончарук

Протестит срещу пенсионната реформа затвори Лувъра

„Студена” източена с подпис на Димов от „Стомана” Синдикатите настоявали да не се спира водата на дружествата

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

Министър Танева: 203 хиляди свине са евтанизирани у нас заради свинската чума

Деница Сачева: От 2009 г. досега са дадени над 500 млн. лв. за лични асистенти

Видеоконференция с Берлин по делото „Хитрино“ Немски експерт видял незаключен стрелка и лоша жп инфраструктура

Немски жп експерт беше разпитван по делото „Хитрино“ от Окръжния съд в Шумен посредством видеоконферентна връзка, осъществена в четвъртък. Железопътният инженер Хенрик Амозер/42г./ е участвал в експертиза, поръчана от фирмата превозвач на дерайлиралите цистерни в Хитрино на фаталния 10 декември 2016 г. Той обаче, беше разпитан в качеството му на свидетел, а не на експерт, предупреди съдия Румяна Райкова. По думите му по представени снимки и видео след катастрофата, той е констатирал проблеми по жп инфраструктурата, а „толкова голямо изместване на линия, като тук не съм наблюдавал другаде“.

Немецът идвал два пъти у нас, но първия път от 13 до 16 декември той и негов колега не били допуснати до мястото на трагедията. Едва на 22 декември влезли във взривеното село, но тогава районът бил разчистен. В четвъртък Амозер коментира снимки, по които прави заключения. Стрелка N1 е била изправна технически, но стрелка N5 е била с незаключена ключалка и незастопорена релса, казва той. Изненадващ бил и фактът, че голям брой документи, касаещи поддръжката на стрелките, са изгорели и няма техни копия. Под траверсите има твърде малко чакъл, констатира немецът и каза, че това по немския стандарт не би отговаряло на стандартите, за българския не знаел. Малкото количество означава, че зърната не правят сцепление и така не могат да поемат голям натиск. На един от фотосите Амозер посочи как 3 от 4 болта, които държат релсата, са хлабави.

Известно е, че според експертизата, поръчана от фирма „Булмаркет“, не високата скорост на влака е причина за инцидента, а отключената стрелка N5. Според обвинението обаче, двойно превишената скорост на допустимите 40 км/ч. е причина за дерайлирането, последвалия теч на газ, взрива и опожаряването на населеното място. 7 души загинаха, 29 бяха ранени. Обвиняеми са машинистът Димитър Михнев и помощникът му Радослав Петков.

Следващото заседание по делото е на 19 февруари.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.