Вижте кои социолози се провалиха най-много в предизборните прогнози

Графика: "Барикада"

Последните предизборни прогнози на шест социологически агенции – „Алфа Рисърч“, „Тренд“, „Медиана“, „Сова Харис“, „Афис“ и „Екзакта“, са събрали от "Барикада". Данните сочат, че нито едно от проучванията не уцелва изборните резултати. По отношение на разликата между ГЕРБ и БСП близко до истината са само "Алфа Рисърч" и "Екзакта рисърч груп" (създадена на основата на закрития от БСП държавен НЦИОМ).

Изследването на „Алфа Рисърч“ е проведено в периода 19 – 22 май сред 1016 пълнолетни граждани чрез пряко стандартизирано интервю и се реализира със собствени средства.

Изследването на „Тренд“ е по поръчка на вестник „24 часа“ и е проведено в периода 11 – 17 май сред 1007 пълнолетни граждани чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“. Изследването е независимо от външно финансиране.

Изследването на „Медиана“ е проведено в периода 17 – 21 май сред 1008 пълнолетни граждани чрез пряко стандартизирано интюрва по домовете и е реализирано със собствени средства.

Изследването на „Сова Харис“ е проведено в периода 8 – 13 май сред 1000 пълнолетни граждани чрез стандартно интервю „лице в лице“ със собствени средства.

Изследването на „Афис“ е проведено в периода 10 – 15 май сред 1604 пълнолетни български граждани в по метода „лице в лице“, а проучването е реализирано със собствени средства.

Изследването на „Екзакта“ е проведено в периода 18 – 22 май сред 1000 пълнолетни българи чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ и е независимо от външно финансиране.

Сходни "грешки" същите социолози са допуснали и на предишните европейски избори през 2014 г.:

Коментари

Задължително поле