Пребиха служител на „Съдебна охрана“ късно снощи в столичния квартал „Надежда“, 10 души са задържани

На 22 май 2019 да почерпят

„Парцелгейт” се развихри в Полша Премиерът си купил имот на шесторно по-ниска цена

След градушката в Горна Оряховица кметът свика кризисния щаб Градоначалникът е разпоредил незабавна проверка на щетите

Атанас Скатов се завърна от Хималаите

Министър Захариева: Германия счита България за важен партньор и за много силна проевропейска държава

Серенай Саръкая и Керем Бурсин се разделиха

КФН: Изплащането на 10 лева обезщетение на наследници на загиналите в катастрофа край Своге е противозаконно

Народът му отпуска края – харчи за курорт, техника и ремонти Увеличаваме разходите си по-бързо от останалите европейци

ЦСКА не се предава, титлата между Разград и „Армията“

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 22 май 2019

Ники Лауда – Майсторът на резките завои

Георги Терзийски за обхвата на тол системата: Изработваме актуализирана карта, в която отчитаме класа на пътя, неговото състояние и свързаността между населените места

Българската петролна и газова асоциация изрази сериозно притеснение за поскъпването на горивата през лятото. Като основни причини се посочват въвеждането на тол системата и отражението й върху сивия сектор, както и котировките на международните пазари. Какво ще бъде реалното отражение на новите тол такси върху икономиката у нас коментира пред БНТ председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски.

По въпроса кои пътища ще влизат в обхвата на тол системата, Терзийски обясни, че АПИ изработва актуализирана карта, в която отчита класа на пътя, неговото състояние и свързаността между населените места. За общинските пътища ставката ще бъде нулева. Надявам се до месец да имаме предложения, допълни председателят на Пътната агенция.

По наши анализи, в рамките на маршрут от 400 км цената ще възлиза на една стотинка на литър и при обратния курс, ако той не е пълен, съответно две стотинки на литър, каза още Терзийски.

По отношение на автомобилите от 3.5 до 12 т имаме най-ниския вариант в Европа, а за тези над 12 т с различни видове оси, той е среден за Европа. В момента върви процес по установяване на тарифите и тарифиране на тол таксите в България, допълни председателят на АПИ.

„От днес започна тестови етап на тол системата, който ще се осъществява с техническия обхват на пътищата, който е 10 800 км по задание за изграждане на системата и с тестови тарифи, взети от доклада на Световната банка. Този тестов период е симулационен и цели да се установи интегритета на основните пет компонента на системата. След приключването на този тестови етап, ще започне втори, който вече е свързан с реалното набиране на данни от устройства в превозните средства“, заяви Терзийски.

На 16 август ние като оператор придобиваме системата и можем да изследваме нейната финансова устойчивост. Това няма по никакъв начин да влияе на тарифирането и събирането на пътни такси, категоричен е Терзийски.

За шофьорите, закупили електронна винетка до края на годината, Терзийски обясни, че тя ще важи докато изтече нейния срок и няма да има двойно таксуване.

„Следенето ще става както през софтуера на стационарните контролни точки, така и през софтуера на всеки автомобил“, обясни Терзийски.

В момента се ремонтират около 800 км републиканска пътна мрежа, включително 11 виадукта на магистралите „Хемус“, „Тракия“ и „Черно море“, както и лявата тръба на тунел „Витиня“, допълни още председателят на АПИ.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.