Министър Захариева: Македонските учени вече говорят за средновековна българска държава

Спортният министър с награда от организаторите на Световната купа по ски в Банско

Руски митрополит на посещение в Плевен по покана на Румен Петков

Сняг, вятър и преспи оставиха без ток селища в област Монтана

Отново масово алкохолно натравяне в Индия, загинаха 93-ма

Историческият музей в Търново организира безплатна пешеходна обиколка на 3 март

Спасиха двама българи, след като тир се обърна на гръцката АМ „Егнатия“ заради снежна виелица

Американецът Жо Дасен стана символ на Франция Певецът умира в Таити след изтощителна борба за попечителство на децата си

Калоян Паргов: Исканията на работещите в градския транспорт трябва да бъдат удовлетворени

Британски министри препоръчаха на премиера да постигне споразумение с ЕС или да отложи Брекзит

Инфлуенсъри бродят, мамо… Все още ли им вярвате?

Затруднено е движението на влаковете по направлението София – Мездра

Филмът на режисьора Иван Ничев „Можеш ли да убиваш“ тръгна от Търново Лентата бе представена на откриването на луксозния киноцентър в читалище "Искра" в старата столица

Пластичен хирург предлага яйца и доматено пюре вместо скалпел

Теменужка Петкова: Близо 84% от Южния газов коридор вече са реализирани, остава интерконекторът Гърция – България

Губим 1 млрд. лв. без договора за „Железница“ Нов търг ще постави под въпрос реализацията на проекта

Тунелът ще бъде най-дългият в страната

Близо 1 млрд. лв. щеше да загуби страната ни, ако не бе подписан договорът за изграждане на тунела “Железница”, част от бъдещата магистрала “Струма”. Това са категорични пътни експерти и представители на сектора. Проектът е изключително важен и трябва да бъде завършен навреме. Ако обаче пътната агенция не беше подписала контракта с изпълнителите, той щеше да бъде поставен под въпрос, обясниха представители на Браншова камара “Пътища”.

Строителството на съоръжението, което със своите близо 2 км. ще е най-дългото у нас, е по силите едва на няколко родни фирми и след отказа на класирания на второ място кандидат пътната агенция и избраните изпълнители нямаха друга възможност освен да подпишат договора, за да не рискуват цялото еврофинансиране за магистралата, обясниха от бранша. Ако цялата магистрала “Струма” не бъде изцяло завършена до 2023 г. ще се наложи страната ни да връща всички евросредства, които Брюксел е отпуснал за аутобана досега, включително за вече готовите участъци, или близо 1 млрд. лв. Затова отговорното отношение в случая бе договорът да бъде подписан, категорични са експертите. Изграждането на тунела е от изключително значение и за безопасността на водачите, тъй като настоящето трасе е известно с множеството си катастрофи и загинали на пътя.

Във вторник пътната агенция подписа договора с класираното на първо място сдружение ДЗЗД “АМ Струма тунел 2018”, в което участват “Джи Пи Груп” АД, “Глобал Кънстръкшън” ООД и “Виа План” ЕООД. Той е за 185,3 млн. лв. без ДДС. Срокът за изграждане на тунела е 1060 дни. Съоръжението ще бъде с по две тръби в посока и с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване и интелигентна система за управление на трафика.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (4)

  1. Вместо да сте окей с това ,че тази поръчка бе приета от Джи Пи иначе увисваше … Кво пак много знаете хората работят качествено и са се доказали.

  2. Ето тук Живко е много прав аз съм работил с Джи Пи Груп и мога да кажа същото коректна и читава фирма .

  3. Имам добро мнение за Джи Пи, защото си разбират от работата.Читава и коректна фирма са за мен 😉

  4. Това е най-абсурдното нещо! … Трябва да има строителство разбира се … живеем в 21-и век!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.