24 863 са регистрираните без работа в Северозапада

Нинова: Гинка от Пазарджик купи ЧЕЗ?!

Волен Сидеров: Всичко в коалицията е наред, надявам се да се виждаме по-често Нямаме абсолютно никакви разминавания, заяви Цветан Цветанов

Проф. Емил Ботев: Успешните прогнози за земетресения са под 10%

Иззеха пушката на 68-годишен хулиган, стрелял по котките на съседа

Глобиха управителка на заведение с 2000 лева заради непълнолетни деца

Истанбулската конвенция отключи дебат, който нашето общество отлага с десетилетия

Полицията иззе амфетамин, метаамфетамин и марихуана в Търновско Дрогата е намерена при специализирани полицейски операции в региона

Ученик с диабет помогна в благотворителна кампания за болно момче от Търново

Делян Добрев за купувача на ЧЕЗ в България: Първоначално ми се стори като фалшива новина Вероятно и ДАНС ще го провери, заяви депутатът от ГЕРБ

Полицай почина след сблъсъци между футболни фенове

118 научни работници са участвали в 23 одобрени и финансирани проекта в Стопанската академия в Свищов Висшето училище представи резултатите от научноизследователските си дейност

Ангелкова: Работим активно за привличане на инвестиции

Къща едва не затрупа 5-членно семейство в Свищов Огнеборци и общинари спасиха фамилията с 3 невръстни деца

Жена изгоря в спалнята си

Датски архитект и урбанист: София има много потенциал

Факсимиле от БТВ

Известният датски архитект и урбанист Ян Геел, който е у нас, за да консултира изработването на дългосрочната визия за развитието на София, е изненадан, че почти всеки младеж в България има евтина и неекологична кола.

„Колата се е превърнала в царя на града. Всичко се прави с цел колите да са щастливи и се прави малко хората да са щастливи“, коментира той пред БТВ и разказа, че датчаните си купуват автомобил чак след 30-годишна възраст, защото по-рано… просто не им трябва.

Столицата на Дания – Копенхаген, е град, в който половината от работещото население се предвижва на колело, а качеството на живот е на едно от първите места в света. Всичко това става възможно благодарение на огромните усилия на местни архитекти и урбанисти като Геел.

За София той смята, че има много потенциал. „Разходих се на много публични места в центъра на града. Те в момента не са много свързани и мисля, че има възможност за изграждането на атрактивен градски център, който да се съревновава с търговските центрове“, каза архитектът пред БТВ.

Що се отнася до един от основните проблеми на столицата – колите и велоалеите, Геел коментира, че „няма бързо решение, но има много примери за градове, които са се справили с този проблем, като Ню Йорк, където построиха 80 хил. километра велоалеи и правят всичко възможно колите да не пречат на колоездачите“.

Според него мерките, налагани в различни градове за справяне със задръстванията, като такса за влизане в центъра с автомобил или ограничение според регистрационния номер, имат успех, но е нужна най-вече за промяна в манталитета на хората.

Архитектът обаче призна, че все още няма предложения за София. „Понякога наричам работа с градове „лекарски преглед“ – аз съм докторът и първо трябва да видя пациента. Няма бързи начини“.

Геел беше поканен от столичния кмет Йорданка Фандъкова, за да консултира изработването на дългосрочната визия за развитието на градски зелени пространства в София.

Датският архитект е консултирал развитието на пешеходна зелена зона в Копенхаген, а в последните 10 години работи за подобряване на градската среда на редица големи градове като Копенхаген, Лондон, Стокхолм и Сан Франциско.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Типично за ‘управлението” от последните 26 г. Разбиха всичко, за да търсели начин да го оправели:)))) Фандакова не си спомня разбира се Истинските зелени площи на София и че името на София беше град-градина:( Само едни Манастирски ливади – вилната зона на софиянци, колко струваха и каква хммм визия даваха на София..Не говорим за Витоша, многобройните паркове, градинки, розовата алея, която свързваше Руски Паметник с Княжево, Панчарево и много други..Жалко, че Янчо не беше поканен в София преди 30 г:)

Отговорете