Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 22 октомври 2019

Трус от 2,6 по Рихтер в района на Доспат

Свинското поскъпна с 45% за година Цената му е рекордна за последните 5 години

Българските купувачи на имоти се завърнаха по морето 60% от сключените сделки са с нашенци

Намериха корозирал снаряд във вилна зона „Киноцентъра“ в София

Десет адвокати бранят Баневи в спецсъда (обзор) Оставиха приватизатора в ареста

Трима работници пострадаха след падане от покрив в Чепеларско

Тарашат Кресна за изборен туризъм

Албин Курти: Несправедливо е Албания и Северна Македония да не започнат преговорите за присъединяване към ЕС

Премиерът на Испания посети Барселона Педро Санчес отказа да се срещне с лидера на Каталуния

498 жертви на пътя от началото на годината Младеж загина край Златица

Дневният център за деца с увреждания в Свищов представен в Германия като добра практика

Дела срещу застрахователи, които не плащат при кражба

коли, автомобили

Комисията за защита на потребителите откри редица неравнопавни клаузи в общите условия на договорите за полиците „Каско“ на застрахователите. При кражба на автомобил редица компании отказваха да платят обезщетение, ако не се представят малкия и големия талон. В същото време много шофьори държат талона на колата в жабката и така при кражба не можеха да получат обезщетение. До всички застрахователи, които прилагаха такива общи условия, са изпратени писма с препоръка да ги променят доброволно в 14-дневен срок, казаха за „Труд“ от КЗП.

За компаниите, които не го направят, се завеждат колективни искове в съда, допълниха от Комисията за защита на потребителите. Това е доста сложна и дълга процедура, но след като съдът се произнесе и обяви клаузата от общите условия за недействителна, тя няма да поражда задължения за клиентите на застрахователите, дори да фигурира в договора, който са подписали. Такива съдебни дела обаче трябва да се водят за всеки застраховател поотделно.

Автомобилните застраховки са най-разпространени и условията по тях са важни за милиони потребители. Кодексът за застраховането съвсем категорично и изчерпателно изброява случаите, в които застрахователят може да се освободи от отговорност и да не плаща обезщетение. Това беше основният мотив на КЗП да направи анализ на общите условия на застрахователите и да поиска промяна в тях.

Но друг често срещан случай, при който компаниите отказват изплащане на обезщетение, е ако при кражбата ключът на автомобила е бил на таблото. През зимните месеци рязко се увеличават случаите на кражби на запалени автомобили, които собственикът е оставил за загреят и е отишъл на няколко метра за да си купи цигари или баничка. Рано сутрин крадците причакват такива шофьори и взимат автомобила им за секунди.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Застрахователите да плащат и тогава когато си продаваме тайно автомобилите и ги обявяваме за откраднати!

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.