Един човек е починал в резултат на тромбоза след ваксинация с "Джонсън и Джонсън"

Един човек е починал в резултат на тромбоза, а друг е в критично състояние след ваксинация с препарата срещу КОВИД-19 на "Джонсън енд Джонсън" в САЩ, съобщи днес служител на американската Федерална агенция за лекарствата, предаде Франс прес.

Общо шест души на възраст между 18 и 48 години са проявили от 6 до 13 часа след ваксинацията симптоми на кръвни съсиреци в мозъка, придружени със спад в нивото на тромбоцитите в кръвта.

"Имаме един смъртен случай и един пациент в критично състояние", заяви Питър Маркс от Федералната агенция за лекарствата. Той сравни тези случаи с кръвните съсиреци, описани като "много рядък" страничен ефект на ваксината срещу КОВИД-19 на "АстраЗенека".

Според експерти кръвните съсиреци може да са причинени от много рядка имунна реакция на тези две ваксини. Ан Шучат, служителка на Центровете за контрол и превенция на заболяванията в САЩ казва, че рискът е твърде малък за хората, получили ваксината на "Джонсън и Джонсън" преди един месец или повече от един месец.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Америка