Тир и кола катастрофираха между Своге и Церово

Помпео: САЩ са готови да преговарят с Иран без предварителни условия

Иран плени британски танкер в Ормузкия проток

70-годишен мъж е загинал, след като е блъснат от кола на пътя Разград – Русе

САЩ свалиха ирански дрон, Техеран отрича (обзор) ВМС на САЩ използвали електронно заглушаване

Горанов за хакването на НАП: Скоро разбрах, че да направиш такава беля на практика е ненаказуема

„Боинг“ е загубил близо 5 млрд. долара заради скандала с модел „737 MAX“

Холандия частично отговорна за Сребреница

Тръмп се срещна с астронавти от „Аполо 11“, стъпили преди 50 г. на Луната

Засилен трафик на „Капитан Андреево“

Китайската космическа лаборатория „Тянгун-2“ изгоря в земната атмосфера

Двама парапланеристи пострадаха край Дупница

Доналд Тръмп за иранския дрон: Няма съмнение, свалихме го

Хакнатите данни били със събути гащи Не са били криптирани, съобщи Венцислав Караджов, шеф на Комисията за защита на личните данни

УЕФА наказа България заради расизъм

Езиковед: От учениците се изискват неща, за които не са подготвени

Снимка: Архив

Спорната задача от изпита по БЕЛ за седмокласниците не е коректно поставена и те са изпаднали в една нелека ситуация. Такова мнение изрази езиковедът от Софийския университет доц. Владислав Миланов по БТВ.

В задача 17 на учениците е даден текст, в който да открият 14 грешки. Много деца обаче намират допълнителна грешка. Спорът идва от изписването на думата „лесно преносима“ – една или две думи са, когато се отнася за бутилка.

„Според правописния речник думата „леснопреносим“ се пише слято“, уточни доц. Миланов. По думите му обаче проблемът със слятото, полуслятото и разделното писане в българския език е много сериозен и при редица думи има възможност да бъдат изписвани както слято, така и разделно. Това обаче седмокласниците нямало как да знаят.

„Те учат определения, с които се занимават студентите по българска филология в трети курс в университета. Учат сложните глаголни времена, строежа на изречението и видовете изречения. Но учениците не учат това, което утре ще им трябва в живота, а именно да бъдат грамотни“, коментира доц. Владислав Миланов.

Според него не се обръща внимание на диктовките в училище и се оказва, че от учениците се изискват неща, за които не са подготвени.

„Поздравявам всички онези седмокласници, които са се справили със задачата и съм сигурен, че не са малко. Не бива обаче да ги поставяме в такава ситуация, защото това не е обект на тяхното обучение. Учебниците им никъде не поставят акцент върху правописа“, заяви езиковедът.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.