Последният издирван нацист не арестуван в Ню Йорк

Втори фалит на застраховател очаква опозицията Спецслужбите съобщили на премиера Бойко Борисов, че има сериозен проблем в сектора

Кремъл отрича твърденията на „Майкрософт“ за руски предизборни кибератаки в САЩ

91 000 учители излизат на протест Искат да запазят авторитета на професията

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 22 август 2018

Доминик Рааб: През октомври ще бъде възможно сключване на договор с ЕС за Брекзит

До $150 000 награда за заловен престъпник дава Москва

По-ниски данъци за празни жилища Предлагат стимули за собствениците да ги дават под наем

Разширяват пакета на НЗОК Новите дейности ще се гарантират от НРД за 2019 г.

Владимир Савов поема временно поста на Ралица Агайн в КФН

Планирайте море до 12 септември Есенен полъх от следващата седмица, температурите падат с 10 градуса

Financial Times с нов проект в България

Пропука се най-дебелият лед в Арктика

САЩ замрази руски активи за стотици милиони долари

Апаш с 13 присъди осъди прокуратурата Рецидивистът искал 25 000 лева, получи 2500 лева

Екотаксата за кола втора ръка скача с 12-13% За новите ще се плаща по-малко

Собствениците на нови автомобили вече ще плашат 10% по-ниска екотакса, реши правителството. Обратно, за закупилите кола на старо размерът на таксата се вдига с 12-13%. запазва досегашният размер на таксата за автомобили на възраст до 5 години, предвиждат промени в Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса, приети от Министерски съвет днес. Целта е стимулиране на употребата на автомобили с по-ниски нива на замърсяване, отделящи по-малко вредни емисии в атмосферата.

За хибридните автомобили тенденцията е същата, като таксата за новите се намалява с около 20%, а за по-дълго употребяваните се увеличава с 12%. Отпада заплащането на продуктова такса за електромобили до 31.12.2021 г.

Въведените такси за моторни превозни средства от категории М2, МЗ, N2 и N3 са съобразени с по-голямото въздействие върху околната среда като отпадъци и източници на емисии. Като част от комплексните мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух те целят ограничаване на вредните емисии от по-мощни МПС двигатели с вътрешно горене, емитиращи по-големи количества вредни изгорели газове, с по-висока средна възраст спрямо леките автомобили с по-голям принос в замърсяването.

С цел екологосъобразното управление на излезлите от употреба моторни превозни средства (ИУМПС) от категориите за превоз на повече от 8 пътници и за превоз на товари над 3,5 т (М2, МЗ, N2 и N3), с Наредбата за ИУМПС се въвежда разширена отговорност на производителя за тези допълнителни категории. Поставят се високи цели: за оползотворяване 96% и за рециклиране 94% . Така се осигурява по-голямо количество рециклируеми суровини и тяхната преработка в страната.

Очакването е да се предотврати изхвърлянето на опасни вещества, нерегламентирано горене и третиране на компоненти и части, което е свързано с особено висок риск за здравето и околната среда и противоречи на принципите за кръгова икономика.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. това означава 12-13 % по-малко гласове на изборите…..Те станаха много издънките и това е факт….
    Уважаеми „несменяеми“ партийни вождове – добре се справяте с ДЕМОГРАФСКИЯ проблем – данъци – такси и какво ли не .
    Ще има и такса върху ПАРТИЙНИТЕ СУБСИДИИ от избирателя

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.