Дневен хороскоп на Алена за неделя, 22.09.2019

На 22 септември 2019 да почерпят

„Левски“ взе ново дерби по пътя към върха

Грозно: Фенове на „Левски“ изпочупиха стадион „Славия“

Български шофьор е загинал в катастрофа в Южна Каролина

Стотици подкрепиха дарителската инициатива на кмета на Стара Загора на рождения му ден

С дефиле откриха във Велико Търново Международния фестивал на военните духови оркестри

10 признака издават стареенето на организма

САЩ изпращат военни в Саудитска Арабия

Дете на 6 години загина при катастрофа на „Хемус“

25 души са ранени и са нанесени сериозни материални щети след земетресението в Албания (СНИМКИ и ВИДЕО)

Кметът на Карлскрон след убийството на българин: Хората се страхуват да излязат на улицата (ВИДЕО)

Земетресение от 5,6 по Рихтер разтърси Албания

Кола се запали на магистрала „Тракия“

Ансамбълът по художествена гимнастика завоюва бронзовите медали на световното първенство в Баку

ЖП линията между България и Македония ще бъде готова до 2023 г.

Снимка: Архив

Железопътна линия между Македония и България да бъде готова до 2023 г. вместо обявената по-рано 2025 г., очакват генералният директор на публичното предприятие „Македонски железници – Инфраструктура“ Ирфан Асани и генералният директор на ДП „Национална компания „Железопътна инфраструктура” Красимир Папукчийски, предаде БГНЕС.

На среща в Скопие, Асани и Папукчийски казаха, че е приоритет изграждането на железопътния дял от Коридор № 8, по който, според направените проучвания, на ден трябва да пътуват 10 двойки товарни влакове по линията Скопие-София.

„Вече започнахме разглеждане на вариантите за проектантска фирма и благодарение на разбирателството между двете държави, включително и на нас като колеги, търсим начини да намерим вариант до 2023 г. да имаме железопътна линия с изграждането на тунела на Деве баир. И двамата си поставихме цел през 2023 г. да се поздравим на входа на тунела, т.е. да отпразнуваме вече изградената линия и да пуснем първия влак Скопие-София”, каза Папучийски.

Македонският дял от железопътната линия обхваща изграждането на три секции, Куманово-Беляковци (31 км), единствената, за която са започнали строителни дейности, Беляковци-Крива Паланка (32 км) и Крива Паланка-Деве баир (23 км), а свързването трябва да бъде с изграждането на тунел от 2 400 метра на граничния пункт Деве баир. Досега са осигурени 60 милиона евро. „Първият етап от Куманово до Беляковци се изгражда, за втория етап от Беляковци до Крива Паланка сме преди обявяване на търг за строителство, а за третата отсечка са предвидени 60 милиона евро, които ще бъдат на разположение много бързо, а държавата вече преговаря за осигуряване на останалата част от парите“, изясни Асани.

„Вече имаме осем километра нова линия, от Куманово до Беляковци, която е пусната в експлоатация и по нея се превозват суровини“, посочи той. За втората отсечка се очаква до края на годината да се подпише договор за строителство и до пролетта на следващата година да започне изграждане. Общото финансово изграждане на железопътната линия до България, проект, започнал преди 25 години, се оценява между 600 и 700 милиона евро.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.