„Лудогорец“ втори по шутове в Лига Европа

Г-7 в очакване на нов трус от Тръмп Срещата на най-развитите икономики започва утре

Шест членки на ЕС приемат 356 мигранти от кораб до Малта

Космическа сянка тегне над местните избори Ретроградният Меркурий залага капан, сочи прогнозата на астролога Светлана Тилкова - Алена

Пожар избухна на ферибот в Индонезия, трима загинаха

Ердоган се чул по телефона с Путин, ще посети Русия на 27 август

Бразилия няма пари да се справи с пожарите в Амазония

Бурак Дениз остана на сухо

Авантаджии с палатки превзеха плажа на Крапец Румънци отдават незаконно каравани под наем на пясъка, български “еколози” ползват гората за тоалетна

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

Китай с нови мита за внос на американски стоки, Тръмп обеща отговор

Борис Джонсън: Ще връщаме обратно мигранти, които прекосяват Ламанша незаконно

Голям пожар гори до село Бегово Засега няма опасност за населението

Крадците на данни от НАП опитвали да заметат следите си Файл, изтрит от Кристиян, напълно идентичен с получен в редакцията на “Капитал”

Огнеборци гасят пожар на сметището на Велинград

Започна строителството на отсечката от магистрала „Струма” от Кресна до Сандански

В момента е одобрен „източният вариант“ на лот 3.2 – едното платно, в посока Гърция, ще минава през Кресненското дефиле. Другото, което ще е към София, ще се изкачва по Кресненското плато.

Надявам се предсрочно, още в края на 2018 година, да бъде завършен лот 3.3 на автомагистрала „Струма“, защото всеки един новоизграден участък спасява човешки животи.

Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова на церемонията, с която стартира строителството на поредната отсечка от магистралата от Кресна до Сандански, съобщиха от МРРБ.

Изграждането на автомагистрала „Струма“ е приоритет на правителството, тъй като това е най-натовареният европейски транспортен коридор на територията на страната и за съжаление –  пътят с най-много загинали при инциденти хора, каза министър Павлова и уточни, че от тази магистрала остават да бъдат изградени още само 60 км, с което ще бъдат спасени много човешки животи.

Това обаче е и най-сложният участък. Той е разделен на 4 части като днес започва строителството на лот 3.3 с дължина 24 километра, два големи пътни възела при Кресна и Сандански, 12 големи мостови съоръжения, обясни регионалният министър. Срокът за завършването на отсечката е пролетта на 2019 година, но строителите имат професионализма и опита в магистралното строителство, така че им пожелавам да успеят да го завършват още в края на 2018 година, допълни тя.

Министър Лиляна Павлова съобщи, че скоро ще започне и изграждането на участъка от магистралата между Благоевград и Крупник като изрази очакване отчужденията да бъдат завършени успешно и безпроблемно. По този начин ще започнем строителството на последния участък от магистралата и от двете страни като остава само „ябълката на раздора“ – отсечката през Кресненското дефиле.

Изключително важно е заедно – институции, неправителствени организации и местната власт, да обединим усилията си и да намерим най-добрия компромис за изграждането на отсечката, така че да опазим природата, но и живота на пътуващите, категорично заяви министърът. Тя предупреди, че ако до 2017 не стартира строителството ѝ рискуваме да оставим този най-тежък участък от магистралата недовършен и да изгубим европейското финансиране. Министър Павлова изрази задоволство, че вече има вариант, около който се обединяваме: да се използва съществуващият път еднопосочно, а в обратната посока пътят да минава извън дефилето, през Стара кресна.Според нея така, разделяйки трафика, ще се осигури безконфликтно преминаване и ще се опази както природата, така и човешките животи.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството благодари за подкрепата за финансирането на проекта на Управляващия орган на оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020, на министър Ивайло Московски и инж. Галина Василева. Строителството на магистралната отсечка се финансира чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Общата дължина на лот 3.3 от АМ „Струма“ е 23,6 км. Изпълнителят е Консорциум „Струма Лот 3.3“, в който участват: „ГБС инфраструктурно строителство“ АД, „Пътстрой 92“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Геострой“ АД. Стойността на договора е около 280 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор ще осъществява „Пътинвестинженеринг“ ЕООД. Техният договор е около 3,6 млн. лв. с ДДС.

На символичната първа копка на лот 3.3 на автомагистрала „Струма“ присъстваха още председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров, областният управител на Благоевград Бисер Михайлов, народни представители, кметове на общини от региона и представители на строителя.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. бойко мършата и аверите му крадат като разпрани. В Германия километър магистрала се строи за 2.5млн. евро, а нашите крадци строят километър за 6 милиона евро.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.