На 25 април 2019 да почерпят

Арестуваха бащата на изоставеното бебе в Пловдив

Министър Желязков: На 9 май ще бъдат отворени офертите за концесия на летище София

Вучич: След 10 дни отваряме магистралата Белград-Скопие

Дъжд с пясък от Сахара валя у нас

Ким търси от Москва мир в Корея Лидерът на КНДР на първа визита в Русия (ИНФОГРАФИКА)

Лекарският съюз иска отпадане на лимитите за легла по клиники в Педиатрията

Съветът за сигурност на ООН може да обсъди раздаването на руски паспорти в Донбас

Косово постави под домашен арест 26 свои гражданки, репатрирани от Сирия

Тръмп: Търговските преговори с Китай вървят много добре

Разкриват паркинг с 500 места до Рилския манастир за Великден

Полицията влиза в 746 „къщи за гости” (обзор) Главният прокурор Сотир Цацаров разпореди мащабна проверка на имоти и превозни средства, плащани от ЕС

Благодатният огън във Варна ще дойде от Румъния

Облагане при наемане на чужденци и ДДС при ремонт

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 25 април 2019

Застрахователите: Няма да печелим повече със системата „бонус-малус“

Новата система „бонус – малус” за задължителната застраховка „Гражданска отговорност” няма да влия на базовата й цена. Тя просто ще въведе по-справедлив модел на формиране на цената и няма да облагодетелства по никакъв начин застрахователите. Това обяви генералният секретар на Асоциацията на застрахователите в България Нина Колчакова по Канал 3.

Преди ден министърът на вътрешните работи Младен Маринов обяви, че „Пътна полиция” има готовност да осигури достъп на застрахователите до системата си, който на тях ще им е нужен при въвеждане на „бонус – малус”.

„Нужна е информация за пътнотранспортните произшествия, нарушенията и наказателните постановления, които са влезли в сила по отношение на шофьорите и собствениците на колите. Необходимо е да имаме достъп, за да се сметнат коефициентите за бонус и малус. Защото според наредбата, която е публикувана в момента, те ще се смятат на база два параметъра – история на щетите на съответния автомобил, шофьор или собственик и история на поведението на шофьор или собственик. Т.е., за да тръгне системата, застрахователите трябва да имат достъп, което вече е технически възможно и предполагам, че в момента, в който Министерския съвет одобри тази наредба, тогава и технологично ще се случат нещата”, коментира Колчакова.

Един от най-конфликтните въпроси в наредбата на Комисията по финансов надзор бе, че този бонус и този малус ще се формира и на базата на историята на самия автомобил.

„Най-вече ще се формира от поведението на водача. Към наредбата има едно приложение, в което са изброени всички случаи, при които се налага малус, т.е. се налагат наказателни точки. 90 процента от тези случаи се отнасят до поведението на шофьора. Има само два или три елемента, които се отнасят до щетите, които този шофьор е причинил на автомобила”, каза още тя и поясни, че застраховката ще бъде по-скъпа за шофьорите нарушители, независимо дали са причинили щети.

„Доколкото разбирам от наредбата в момента, в който се въведе системата, всички започват от нула”, добави Колчакова, като така поясни, че нарушенията със задна дата няма да се вземат предвид.

По думите й още не е ясно обаче каква точно информация ще получават застрахователите от МВР – дали ще е цялата история на шофьорите или пък само някакъв коефициент, според който те да изчисляват цената на полиците.

„В момента сме още на етап на обсъждане как точно да се случват нещата и ми е трудно да отговоря как точно ще стане технологично”, поясни секретарят на съсловната организация на застрахователите.

По думите й с новата система застрахователите няма да се облагодетелстват.

„Системата е така сметната, че да има нулев ефект върху застрахователите. Т.е. няма да печелят повече. Изчислява се на база нулевата тарифа – т.е., колкото получават малус лошите шофьори, толкова е и бонусът за добрите. Това пише в доклада на консултанта, който е смятал на база на статистически и исторически данни на нарушенията и пътнотранспортните произшествия и щетите. И това изрично го пишеше в доклада. За нас единствената причина, поради която подкрепяме „бонус – малус” системата, каквато и да е тя, е дългосрочният ефект върху поведението на водачите и намаляването на пътнотранспортните произшествия”, заяви Колчакова.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.