Дете в болница, съсед го би с пръчка

Вижте колко похарчиха партиите в предизборната кампания за евровота

Три реактора на руска АЕЦ бяха изключени аварийно заради късо съединение

Кметът на Търново разпореди проверка по случая със затиснатото от гума дете В зоната за фитнес има табела, че се ползват от лица над 18 години

„Орлите“ срещу 108-годишен исландски клуб

Борисов разгледа снимачната площадка на „Откраднат живот“ (СНИМКИ)

Нов заместник-председател встъпи в длъжност във Варненския окръжен съд

Треньорът на „Лудогорец“: Ще има санкции

Д-р Иван Димитров се призна за виновен за убийството на Жоро Плъха, може да бъде осъден още днес

Почина проф. д-р на и.н. Иван Душанов

Евакуираха 130 пътници, заради сигнал за бомба в самолет на летището в Белград

Кметът на Белица подкара багер

Урсула фон дер Лайен иска всяка страна от ЕС да й предложи по един мъж и една жена за еврокомисар

Честна шуменка намери и върна портфейл с много пари

Бойко Борисов: В момента, в който направим индустриална зона, тя се пълни

За да отслабнете след 50-годишна възраст, намалете порциите

Професионалният диетолог Мануел Вилакорта работи с клиенти от всяка възраст, но за тези над 50 години, има специални препоръки, които биха изненадали много хора.

Всяка калория се брои след 50-те. Проблемът е, че продължаваме да се храним сякаш сме на 25 години. На всеки 10 години, метаболизмът се забавя с 5 до 8%. За да отслабнем, трябва да се приспособим към забавящия се метаболизъм„, споделя Мануел.

Друго важно правило, което често се пренебрегва, е връзката между здравословните храни и загубата на килограми. 

„Някои хора ми казват, че не приемат пържени, мазни и вредни храни, а залагат на органичните сьомга и зехтин, но въпреки това не отслабват. Разберете, че може да качите килограми с такъв режим на хранене“, обяснява диетологът и допълва: 

„Порцията си е порция, независимо дали е бял или кафяв ориз. Факт е, че кафявият ориз е по-добър източник на фибри, но той няма да помогне в борбата с килограмите, ако не промените порцията му. Независимо колко био, безглутенова, екологично чиста и т.н. е една храна, важно е какво количество от нея приемате“.

Ето и няколко полезни съвета от Мануел за хората на и над 50 години, опитващи се да отслабнат:

Закусвайте максимум един час след като сте се събудили. Така ще контролирате хормоните и глада през целия ден.

Не пропускайте хранения. Старайте се да хапвате нещо малко на всеки 3-4 часа, за да не прегладнеете и съответно прекалите със следващото ястие.

Комбинирайте въглехидрати и протеин във всяко хранене. По този начин ще си набавите всички необходими на организма ви елементи, за да се чувствате сити и енергични. (Допълнителен съвет: За обяд хапнете салата с пиле/риба, като добавите и киноа, леща или кафяв ориз. Завършете храненето с ябълка).

Не вечеряйте 90 минути преди лягане. Вместо да смятате колко трябва да ядете на вечеря според храната, която сте приели през целия ден, просто се постарайте час и половина преди сън да спрете да се храните, за да има време организмът ви да преработи всичко.

Пийте вода. Независимо колко пъти сте го чували, пиенето на вода ви помага да сте по-енергични, да забързате метаболизма си, да горите мазнини и т.н. Може да приемате чайове и фрешове, но водата е най-важна, особено ако искате да отслабнете. Забравете за правилото „8 чаши на ден“, но не забравяйте да пиете вода.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.