На 20 януари 2020 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 20.01.2020

Властелинът на екрана 100 г. от рождението на гения на киното Федерико Фелини

Предотвратиха опит за бягство от затвор край Амстердам

Филтрите за комини дават чист въздух на София Ефективността им е 80% и се усеща веднага. 100 устройства са спестили 1.5 тона вредни емисии за по-малко от година, предстои монтажът на общо 2000

Водата за Перник – без риск за София Вместо да източват язовира, ще захранват града

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 20 януари 2020

Емил Димитров: Да се прекара водата от „Мало Бучино“ до Перник е едно изключително голямо начинание

За демократите обвиненията срещу Тръмп са неоспорими Президентът играе голф във Флорида

Купуваме летни ваканции у нас с 40 на сто намаление

АТАКА с 5 въпроса към БСП за вота на недоверие

Тенис под дима от пожарите

Повече пари за реклама на наше вино в Китай Увеличават помощта само за бутилки със защитено наименование или произход

Путин се похвали с напредък по Либия Конференция в Берлин събра над 10 световни лидери

Светлинно шоу и реч на Джонсън в чест на Брекзит На 31 януари ще бъде пусната и специална монета

Игрови конзоли сменят колелото и тротинетката

74 на сто от хората, които купуват подаръци онлайн, ще подарят играчки и сувенири за Коледа на своите близки.

Купуваме повече играчки и сувенири вместо дрехи и обувки

До 820 лева за мобилен телефон

Близо 74 на сто от потребителите, които купуват подаръци онлайн, ще подарят играчки и сувенири за Коледа на близките си. За сравнение през 2018 г. най-популярните подаръци за Коледа са били дрехи и обувки. Това показва проучване за коледното пазаруване на онлайн потребителите, изготвено от платформа за обяви. Явно доходите на хората нарастват тъй като не търсят неща от първа необходимост като пуловери и дънки, а най-честите покупки са подаръци, които просто ще зарадват близките им.

По отношение на търсенето на конкретни стоки най-преглеждани през последния месец са обяви за продажба на игрови конзоли. За тях потребителите са склонни да дадат до 400 лева. Сред най-търсените предложения са и тези за мобилни телефони с цена до 820 лв. Интересното е, че кухненските ножове също са едни от най-търсените, както за подарък, така и за лично ползване, и се класират в топ пет на стоките с цена до 20 лева.

Любопитно е, че през годините най-желаните играчки сериозно се променят. За Коледа на миналата 2018 г. най-мечтанията и купуван подарък за децата са били занимателните и образователни играчки, в сравнение с радиоуправляемите играчки, които са били най-търсени през 2017 г. Много популярни за коледна изненада през 2018 г. са били тротинетките и велосипедите, докато сега те отстъпват място на игровите конзоли.

Традиционно през декември има 94 на сто ръст на запитванията в категория “Играчки” в онлайн магазините и 64% повишение на търсенето на стоките в секция “Декорация”. Търсенето в категория “Eлектроника” нараства с 41 на сто, на модни артикули с 58%, а с 46% се е повишил интересът към предлаганите стоки за дома. При стоките от категория “Бижутерия” има увеличение от 53 на сто.

Сериозният ръст в купуването на подаръци води и до активизиране на бизнеса на сайтове, които публикуват обяви за продажби. Статистиката показва, че са публикувани с 34 на сто повече обяви за мобилни телефони и таблети, с една трета повече обяви за дрехи и аксесоари, както и с 28 на сто повече обяви за декорации на дома.

 

Национална асоциация за защита на потребителите:

Имате право на обезщетение за закъсняла пратка

Рекламациите са най-големият проблем на потребителя

Тенденциозно куриерите по празниците спират да вдигат телефона на централата им, вихрят се километрични опашки пред офисите и често губят пратките ни.

Тенденциозно куриерите по празниците спират да вдигат телефона на централата им, вихрят се километрични опашки пред офисите и често губят пратките ни.

“Куриерът е търговец, привлякъл потребителя с реклама, обещания за коректна доставка и може би цена, за да ползва неговите услуги”, коментира пред “Труд” председателят на Националната асоциация за защита на потребителите Стоил Алипиев. “Изпадайки в невъзможност да изпълни поетите ангажименти към своите потребители, той ги е подвел, нанесъл им е материални и нематериални вреди. Подобна практика би следвало да бъде санкционирана от контролния орган като нелоялна. Би трябвало същия да използва всички правомощия, за да изготви превантивно правила.”

Рекламациите се оказват най-големият проблем на потребителя и единствената реална възможност да си защити правата е да подходи към исково производство чрез компетентен съд, но това е свързано с разходи и време.

“Именно поради това ние сме лансирали идеята за създаване на “Регистър на лоялния търговец”, където искаме да заложим абсолютно обективни критерии за това”, обясни Алипиев.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.