Инж. Стоян Братоев: Покачването на подпочвените води и плаващи пясъци са причинили аварията в метрото

Причините за аварията в третия лъч на столичното метро са комплексни, но сред основните са покачването на подпочвените води заради проливните дъждове и леща от плаващи пясъци, която допълнително е увеличила налягането във въпросния участък, заяви директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев а брифинг за ситуацията около метростанция "Хаджи Димитър".

Носещата конструкция на метрото не е компрометирана, но не се знае колко време ще е необходимо за отстраняването на аварията, каза директорът на "Метрополитен". "Причините са няколко. Основната е, че в този период на дъждове, нивото на река Перловска се е повдигнало, цялата територия е била наводнена. Увеличил се е водният натиск, и затова се е повдигнал релсовият път", каза инж. Братоев.

Зоната на деформацията в третия лъч на метрото е с плаващ пясък. Това показаха сондажите на място. По време на строежа имаме правени сондажи през 100 метра, а въпросната зона попада именно между два такива сондажа. Сондажите са с дълбочина от 19 метра, а сега, при новите проби, вода е излязла още на 6 метра. Като причина за проблема при метростанция "Хаджи Димитър" може да се каже, че са и проливните дъждове.

Коментари

Задължително поле