Йорданка Фандъкова: От 1 април заплатата на водачите в столичния градски транспорт ще стане 1150 лева

Снимка: Денислав Стойчев

1 април заплатата на водачите в столичния градски транспорт ще стане 1150 лева. Това каза на пресконференция кметът на София Йорданка Фандъкова.

„Финансовата оценка на тази мярка е 5,3 млн. лева допълнително от бюджета на Столична община“, обясни тя.

„Предлаганото увеличение ще доведе до следната структура- основна заплата за водачите от 1150 лева, средна брутна заплата, без извънреден труд, от над 1800 лева“, посочи кметът.

„От 1 април предлагам единственото изпълнимо решение- изравняване на доходите в двете дружества в „Столичен автотранспорт“ и „Столичен електротранспорт“, обяви Йорданка Фандъкова.

Тя поясни, че предлага да има и 100 лева бонус за добре свършена работа, както и 10% увеличение на заплатите и в двете дружества. Кметът припомни, че вече е поела ангажимент за изграждане на още тоалетни, както и да вземат мерки за допълнителна сигурност на водачите. „Исканията на водачите се използват политически и се злоупотребява с тях. Това е безотговорно към водачите и към гражданите на София“, изтъкна Фандъкова.

„Надявам се да спре безотговорното отношение на колегите от БСП, които продължават да подстрекават работещите в дружествата. Това го зная от самите шофьори“, коментира столичният кмет.

„Популизмът е вреден. Той не цели да подобри условията на труд, а политически дивиденти“, каза още Йорданка Фандъкова.

Днес внасям предложения във връзка със сериозния проблем с недостига на водачи в градския транспорт, за да бъдат разгледани утре в СОС, допълни кметът.

„Предлагам извънреден доклад с две цели - да задържим водачите, които в момента работят, както и да се опитаме да привлечем нови шофьори“, обяви тя.

„Незаетите места в системата на градския транспорт за водачи в момента са 251, от около 2000 водачи общо. Този недостиг е 13%“, обясни Йорданка Фандъкова.

„116 са липсващите ватмани и шофьори на тролеи в „Столичния електротранспорт“, 135 са свободните места за шофьори на автобуси“, обясни кметът.

„Привличането на нови шофьори е единственият начин да намалим часовете за извънреден труд“, изтъкна Фандъкова.

„Положеният извънреден труд в „Столичен електротранспорт“ през януари е бил средно 28,7 часа, а пред февруари е паднал на 23 часа. В „Столичен автотранспорт“ през януари положеният извънреден труд е бил средно 28,4 часа, през февруари пада на 25,6 часа“, обясни Йорданка Фандъкова.

„Въпреки спада на часовете, тези числа са над месечните норми. Директорите на двете дружества имат предписания и от Инспекцията по труда, и работят за намаляване на извънредния труд“, коментира кметът.

„Без нови шофьори няма да е възможно да приведем извънредният труд в границите на 15 часа на месец“, обърна внимание Фандъкова.

Коментари

Задължително поле