Властелинът на екрана 100 г. от рождението на гения на киното Федерико Фелини

Предотвратиха опит за бягство от затвор край Амстердам

Филтрите за комини дават чист въздух на София Ефективността им е 80% и се усеща веднага. 100 устройства са спестили 1.5 тона вредни емисии за по-малко от година, предстои монтажът на общо 2000

Водата за Перник – без риск за София Вместо да източват язовира, ще захранват града

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 20 януари 2020

Емил Димитров: Да се прекара водата от „Мало Бучино“ до Перник е едно изключително голямо начинание

За демократите обвиненията срещу Тръмп са неоспорими Президентът играе голф във Флорида

Купуваме летни ваканции у нас с 40 на сто намаление

АТАКА с 5 въпроса към БСП за вота на недоверие

Тенис под дима от пожарите

Повече пари за реклама на наше вино в Китай Увеличават помощта само за бутилки със защитено наименование или произход

Путин се похвали с напредък по Либия Конференция в Берлин събра над 10 световни лидери

Светлинно шоу и реч на Джонсън в чест на Брекзит На 31 януари ще бъде пусната и специална монета

Божков към феновете: Вие решавате бъдещето на „Левски“ (обзор)

„Фейсбук” се извини за гаф със Си

Как Тотев излъга МРРБ за транспортния проект на Пловдив Четири години системата за електронно таксуване работи само на хартия

????????????????????????????????????

Хаосът в градския транспорт на Пловдив продължава, а виновни няма

Трябва да се става много рано, за да се излъже този заек, казваше Бъгс Бъни. И така – един пловдивски кмет станал рано сутринта, качил един чиновник на автобуса и му показал едни красиви сини табла по спирките. Те пък не работели, ама за тях били потрошени 20 млн. лв.?! На кого му пука, нали е рано сутринта.

Може и да ви звучи смешно, но нещо такова се е случило, за да се замажат следите от изчезналите милиони по транспортния проект на Пловдив.

Хронология на една измама

През 2015 година местната власт в Пловдив избира испанската фирма “Индра системас” за изпълнител на електронната система за таксуване и онлайн информацията за пътниците срещу 19 570 062 лв. с ДДС. Срещу това на 10 февруари 2016 година пловдичани трябваше да пътуват комфортно с 12 вида транспортни карти. Тогава това не се случи. Не стана и на 1 април, когато кметът Иван Тотев закова втора дата за дигитализацията на транспорта. Не стана и през следващите 4 години та чак до днес, когато всички техники и технологии стоят като паметници, а пътниците се бутат с хартиени билетчета в ръце по автобусите.

Тези дни се разбра, че фирмата, монтирала табелите по спирките, е фалирала. “Омега сървис” е била наета като подизпълнител на испанската “Индра Системас”.

Според юристи това е пряко нарушение на договора с общината, тъй като испанското дружество е трябвало да декларира, че ще използва подизпълнител. Това не е направено и на практика е възможност да бъде оборен контракта, твърдят прависти.

Пет години по-късно от фирмата няма ни вест, ни кост. Испанците си стоят на топло на юг. Следите на подизпълнителя пък трябва да се търсят в дебрите на офшорки от Люксембург и Маршалските острови. Управителят Емануел Василакис напусна България и сега новата власт може да гони само Михаля.

В момента всичко е в ръцете на испанците. Общината чака представители на фирмата през януари, за да може оборудването да заработи.

Отговорни за измамата няма

Според договора, подписан от Иван Тотев, в случай че транспортният проект не работи, общината е длъжна да търси неустойки за 8 млн. лева. Това вече е невъзможно, след като протоколите са подписани без забележки от страна на възложителя, т. е. общината. Под всеки протокол стои подписът на ръководителя на проекта Борислав Кръстев, бивш шеф на “Организация и контрол по транспорта” в Пловдив. От известно време той не отговаря на телефонни обаждания на журналисти, за да обясни защо го е направил или така му е било наредено.

На 20 ноември 2015 г. Кръстев е подписал констативен протокол, че са проведени тестови изпитания на системата за транспорта. И всичко е отчетено като успешно. Месец по-късно са одобрени исканите за възстановяване средства до прага от 90% на безвъзмездната финансова помощ за междинни плащания. Тогава в нито един автобус не е въведено електронното обслужване. Електронни карти и билети не са пуснати в продажба. Автоматите по спирките и до ден днешен не функционират.

Куриозното е, че на 16 и 17 февруари 2016 г. е извършена проверка от управляващия орган по Оперативна програма “Регионално развитие”. Тогава представител от МРРБ е бил заведен в Центъра за управление на градския транспорт, след което го качили в един рейс и го разходили из града, като успели да го излъжат, че системата работи.

Повече от 3 години и половина след това ученици, студенти, пенсионери и инвалиди продължават да се редят на опашки пред гишетата за обикновени карти, защото монтираните автомати по спирките не издават електронни.

“Умните светофари”, които са част от транспортния проект, вместо да облекчат движението в Пловдив, докараха още по-големи тапи и задръствания. Над 6 млн. лева са вложени за оборудване на 50 кръстовища в Пловдив с нови светофарни уредби, които трябваше да разтоварят движението. Оказа се, че нито изпълнителят, нито подизпълнителите не са помислили, че градът няма бус ленти и затова новите светофарни уредби не могат да заработят.

Ето какво отговаря министерството

на вестник “Марица” през 2016 година по повод транспортния проект на Пловдив.

Медията пита ведомството, управлявано на този етап от Лиляна Павлова, защо всички дейности са разплатени, а голяма част от системите, които бяха цел на инвестицията за 44 млн. лв., не работят. От отговора става ясно, че служителите в Община Пловдив са подвели министерството, че всичко с проекта е наред. В отговора си до “Марица” от МРРБ обясняват и как трябва да се уредят отношенията между Общината като възложител на услугата и превозвачите след въвеждането на системите за управление на трафика и електронното таксуване, реализирани със средства по проекта.

На въпроса за техниката, министерството отговаря буквално следното:

“Доставено е и монтирано оборудването на системата за електронно таксуване. Същата е въведена в експлоатация. В последствие се откриха стилистични грешки в изписваните текстове на менюто на автоматите за продажба на билети, които по същество не влияят на функционалността на устройствата. На изпълнителя бе разпоредено донастройването на софтуера на български език. Към настоящия момент констатираните забележки се отстраняват”.

От тук излиза

следващият въпрос:

Ако техниката е доставена и монтирана, защо пет години след това тя не работи?

Вероятно отговорът е този:

“Системата за управление и контрол на трафика е въведена в експлоатация. На всички кръстовища в обхвата на компонент “Светофари и контрол” са доставени и монтирани нови светофарни контролери. Доставени са и са монтирани трафик-детекторите, CCTV-камерите, светофарните секции за автомобили, пешеходци и велосипедисти. В автобусите са монтирани радиомодеми за подаване на заявка за приоритет. Доставено е и е монтирано оборудването в Центъра за управление на трафика. Въведен е специализираният софтуер на системата. За достигането на пълната й функционалност е необходимо натрупването на исторически данни, които да определят реакцията на определени кръстовища в зависимост от ситуацията в конкретен ден и час. С цел осигуряване на безопасност беше въведена нова организация на движение, в съответствие с извършеното проучване на трафик-сигнализацията и с приетите проектни решения. Основен момент е въвеждането на защитени леви завои на ключови кръстовища с голям брой регистрирани ПТП-та.”.

Спете спокойно пловдивчани. Вашият транспорт вече е модерен, край на билетчетата и край на закъсненията! В Пловдив вече няма задръствания и колите се движат спокойно по пловдивските булеварди.

А, то било сън!

Добро утро, скъпи поданици.

А eкскметът Тотев ще продължи спокойния си сън.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.