Над 1000 души почетоха паметта на убития Валери Дъбов в Кюстендил

Борисов измъква ГЕРБ от капана, който сами си заложиха Преференциите остават 5% за избори за ЕП и 7% за парламентарни избори

Инспектираща група от Руската федерация е на посещение у нас

Бързите кредити намаляха с 11% Хората се обръщат за финансиране към банките

Александър Симов: БСП няма да сключва предизборна коалиция с АБВ

Търсят още над 300 тол полицаи Средната заплата за длъжността е между 1100 и 1300 лв

Шефовете нямат право да глобяват работници при нарушаване на трудовата дисциплина

Ексдепутатът от ДПС Хасан Хаджихасан осъди прокуратурата за 10 800 лева Бившият народен представител бе съден и оправдан по дело за обществена поръчка в Благоевград

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 19 февруари 2019

Вицепрезидентът Илияна Йотова: Пророческите слова на Апостола изискват отговор с дела, не с празни думи

19-годишният Алекс от Гольовците се предаде (обзор) Каракачанов: Кой възпита безнаказаност у убийците?

41-годишен катастрофира в дърво след преследване с полицията

Данъчните продават пушки Най-ниската цена е 290 лв.

Бившият здравен министър Петър Москов: Защитих интересите на гражданите и държавата Разпитват експерти от МЗ

Георги Марков: ГЕРБ е формацията, която се вслуша в гласа на народа Остана впечатление, че целим служебна победа чрез промените в ИК, заяви депутатът

КАТ извади камера с лазер на пътя Устройството засича скоростта от 600 метра

Прецизна камера с лазер, която засича и снима автомобилите, движещи се с превишена скорост, демонстрираха вчера от КАТ-Шумен. Ново устройство, което се слага на тринога край шосето, е на въоръжение от вчера по пътищата в региона. Миналата година пътната полиция получи 28 такива камери и досега обучаваше ченгетата да работят с тях.

Само за десетина минути вчера лазерът засече три коли с превишена скорост, движещи се към шуменския квартал „Дивдядово“. На екрана ясно се виждаха техните регистрационни номера. Най-голяма глоба ще плати водач, който не забеляза групата репортери и катаджии и караше с 86 км/ч при разрешени 50 км/ч в населено място.

Стационарно-преносимият уред за контрол на скоростта е с лазерен прибор, каза инспектор Веселин Георгиев от „Пътна полиция-Шумен”. Камерата е със софтуер, който при заснемане на нарушението автоматично разпознава номера и изготвя справка кой е собственикът на автомобила.

„Основната разлика със старите камери е в принципа на действие. Новата работи с лазерни лъчи, по които се изчислява автоматично разстоянието и скоростта, а при старите системи има радиовълни с широк спектър на засичане“, разказа още Георгиев.

По думите му шофьорите трябва да знаят, че антирадар или радардетектор няма да им помогне срещу новата камера, защото те отчитат наличие на радиовълни, а не на лазерни лъчи. Няма да ги спаси и фолио върху регистрационните табели или други евтини трикове, които не минаваха и при по-старите камери. Освен това, колкото и да е натоварен трафикът по шосето, всички нарушители се засичат един по един, стига да се виждат номерата им. Ако се движат успоредно, лъчите ги хващат наведнъж и в 4-те ленти в двете посоки. Тези функции бяха демонстрирани нагледно вчера край „Дивдядово”.

Камерата прави 400 замервания в секунда. В нея има сим-карта и веднага след улавяне на нарушителя информацията за него се изпраща до сървър в КАТ-Шумен. Иначе с другите си камери за скорост – и стационарни, и мобилни, катаджиите събират информацията като я преточват на флашки.

Камерата работи еднакво добре и денем, и нощем, като по тъмно е с инфрачервени лъчи. Захранва се с батерия, която издържа по една смяна от 8 часа. Тежи към 40 кг и е лесно преносима в куфар. Целият състав на пътната полиция в Шумен е обучен да снима с нея, отделно фирмата производител също е дала инструкции. Засега устройството е само едно за шуменската дирекция.

През тази година
купуват още
за 4,3 милиона лева

Още 28 камери с лазер на триноги като шуменската и 20 стационарни, които да се монтират край пътя, иска да купи КАТ през тази година. Както писа „Труд” в края на февруари, полицията е поискала от държавно-обществената комисия разрешение да похарчи към 4,3 млн. лв. за две обществени поръчки. Средствата трябва да бъдат отпуснати от т.нар. Фонд за пътна безопасност, в който постъпват пари от шофьорски глоби.
В искането се сочи ориентировъчна цена за камерите на триноги около 65 000 лв. на парче, а за стационарните – към 120 000 лв.
В момента КАТ работи с 25 стационарни и 148 мобилни камери, последните от които са доставени през 2012 г. Тези дни се пускат на воържение новите 28 лазерни преносими камери, като представената вчера в Шумен.

До неделя – 18 март, във всички страни от ЕС
Полицейски хайки за колани, детски столчета и каски

Полицейски проверки за колани, детски столчета и каски за мотористите започнаха от вчера у нас и във всички страни от Европейския съюз. Акцията се провежда по календара на TISPOL – организацията на службите за пътен контрол в ЕС. Целта е да се контролира използването на обезопасителни средства. По данни на европейската мрежа без тези защити на шофьори и пътници рискът за живота им при катастрофа се увеличава многократно.
Пътните полицаи получават право да спират наред, без значение дали водачът е извършил явно нарушение. Освен за обезопасяването, ченгетата ще проверяват за задължителната застраховка „Гражданска отговорност”, дали шофьорът има неплатени глоби и др. Глобата за неизползване на колани, на детско столче, както и за липса на каска при мотористите е 50 лв. Законът дава право на шофьорите да поискат да им се напише фиш, ако са съгласни и не желаят да спорят с катаджиите.
При проверки вчера на столичния булевард „Александър Малинов”, служители на КАТ-София само за половин час успяха да напишат няколко фиша на младежи със скъпи коли, забравили да се запашат с колани. Иначе наблюденията на пътните полицаи са, че над 80% от шофьорите вече са изрядни и се връзват, но за пътниците, особено на задните седалки, процентът е около 60.
Униформените, които пишат протоколи от катастрофите, продължават упорито да не попълват данни колко от загиналите или ранените не са били с колани, колко деца са пострадали за това, че са пътували без столчета, дали ударената кола е била със зимни гуми през лятото или с летни гуми през зимата. При липсата на подобни статистики всякакви операции като провежданата през тази седмица в ЕС се базират не на числа, а на мъгливи теории. Сигурно има смисъл да се проверяват между 12 и 18 март мотористите в страни като Италия, Испания или Гърция, докато в останалите европейски страни все още е рано да се карат мотори.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (7)

  1. Целта е -парите, не че ако си подкарал за момент с 20-30 над поозволеното,при всиички ясни обстоятелста , чистпът, има огради в отсечката.. и нняма от къде да излезе нещо и с повишено внимание….Затова се и залагат, на такива места. Това няма да намали произшествията. Най много да повиши постъплленията от глоби.

  2. В нашата мила Родина най-преследвани са шофьорите. Повече и от чуждите шпиони. Не че са намалели убитите по пътищата. И защо, са тогава всичките напъни?!…Кой ще отговори?

  3. Добре,но дали китаеца не е произвел вече детектора?(аналог на антирадар)

  4. Българинът е бай Ганьо по душа. Готов е да плати 200-300 лв. за антирадар вместо да спазва ограниченията. Иначе дупките по пътя са му причина за ПТП-тата, ама ако пътя е добър, кара с 200 и пак някой друг му е виновен като убие някого на пътя.

  5. ЗАЩО ЗАСТАВАТ НА МЕСТА КЪДЕТО НИКОГА НЕ Е ИМАЛО КАТАСТРОФИ? ЦЕЛТА Е САМО ПАРИТЕ. защо там където винаги стават катастрофи няма полицаи и камери?

  6. слагаите си заглу6ител за гсм,, за телефон , в колата , и блокирва тези камери

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.