„Труд Уикенд“ – един вестник за празниците

Каним Владимир Путин в България догодина Премиерът Бойко Борисов увери, че с Русия имаме възможно най-добрите отношения (обзор)

София ще има детска поликлиника Събират на едно място лекари от различни специалности

Комисията за регулиране на съобщенията също установи нарушения при спирането на програма „Хоризонт”

Обмислят нови акцизи за горивата

Министър Росен Желязков получи подкрепа от Ирландия, Португалия и Естония срещу пакета „Макрон“

Данаил Кирилов: Като гражданин мога да кажа, че освобождаването на Полфрийман е необосновано Австралиецът е бил наказван няколко пъти в затвора, като едно от провиненията му може да се тълкува като опит за бягство

Цар Симеон II говори за българската независимост Ексклузивно интервю по Нова на 22 септември

САЩ ще наложат санкции на Иранската национална банка

Външно: 70 600 българи във Великобритания вече получиха статут на уседналост

Писателят и сценарист Иван Кулеков за освобождаването на Полфрийман, пред „Труд“: Умишленото убийство би трябвало да се изкупува цял живот

1,200 млрд. лева са приходите от нощувки на Слънчев бряг Най-много германски и полски туристи, англичаните трети

Сформират дежурни екипи, които ще следят за палене на стърнища

Режисьорът Максим Генчев пред „Труд“: Предсрочното освобождаване на Джок Полфрийман е престъпление

Боил Банов: 220 антични находки, изнесени незаконно в Германия, бяха върнати днес

КЗП следи за цените на ученическите стоки и комплекти

Снимка: Pixabay

При подготовката на новата учебна година родителите да внимават за обявяването на цените и то най-вече в случаите, когато избират различни комплекти – комбинация от пособия, стоки, раници, дрехи и пр., предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов по ТВ Европа., съобщават от КЗП.

„Понякога търговците с цел наистина да улеснят родителите предлагат такъв тип оферти, но невинаги това е най-изгодната цена. Затова един от акцентите при нашите проверки е коректното обявяване на тези цени. А когато говорим за различен тип промоции, акции, намаления – проследяваме дали съответства на действителността този анонс“, посочи Маргаритов. Той добави, че при проверките се обръща внимание още на безопасността на стоките и верността на информацията за техните характеристики, които често биват описвани доста примамливо да родителите.

„Нашият фокус ще бъде и върху онлайн пространството, тъй като в последните години, включително и по жалбите в предишни периоди, виждаме как родителите предпочитат да пазаруват и в интернет, където също се предлагат от електронните магазини доста каталози, комбиниращи необходимите стоки за старта на годината“, отбеляза председателят на КЗП. „Във форумите, които сме проследявали, хората коментират, че след първоначалната еуфория около подготовката на учениците и закупуването на тези стоки, впоследствие са ги видели на други места на по-ниски цени. Притиснати от времето, обикновено се доверяваме на някой друг вместо нас да реши проблема с целия този списък от необходими неща. Но има достатъчно време и все още да бъде направен внимателен преглед и да бъдат сравнени оферти, за да не се получава впоследствие разочарование. А ние, от своя страна, ще следим за коректността при обявяването на тези промоции и намаления“, каза още той.

Димитър Маргаритов обобщи и картината на отминаващия летен туристически сезон. Извършени с над 2000 инспекции, в 7-8% от случаите има нарушения. Те са свързани със занижено качество на туристическата услуга спрямо притежаваната от дадения обект категория, опити за принуждаване на туристите да си вземат в комбинация няколко услуги и др.

„Имаше един случай, който наскоро стана известен със зареждането на телефона в заведение и с таксата, която се вземаше за посещение на тоалетна, въпреки че съгласно закона клиентите категорично имат право безплатно да я посетят“, даде пример Маргаритов. „Виждаме – от една страна, все още някои недостатъци, свързани с непокриването на минималните изисквания, които наредбата залага по отношение на туристическите обекти. И от друга страна – опит за едни дребни хитринки, които целят лесна, но минимална печалба и които, според мен, проектират един проблем и ние трябва да мислим за в бъдеще за неговото решаване – отношението на търговеца към неговите клиенти, когато става въпрос за туристически продукт“, обърна внимание Маргаритов.

„Макар че в началото на сезона имаше притеснения, че той може да се окаже доста по-слаб от предишните, най-вероятно статистиката ще покаже известен отлив, дължащ се на редица обстоятелства, но като цяло качеството на туристическата услуга не е лошо в България. Има отделни случаи, в които все още отношението не е такова, каквото трябва да бъде – любезно, коректно – и този симптом, ние сме длъжни всички, най-вече хотелиерите, ресторантьорите, да го преодолеем и да поддържаме високо качеството на услугата, за да можем да разчитаме на още по-силни сезони в следващите години“, обобщи той. По думите му е извървян дълъг път към подобряване качеството на туристическия продукт – вече почти не се срещат некатегоризирани обекти, все повече собствениците на хотели и заведения се стремят не само да покриват минималните изисквания, но и да надграждат, като предлагат и допълнителни неща под формата на комплимент.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.