„Геострой“ и „Хидрострой“ с оферти за строежа на тунела под Шипка

България ще кандидатства за финансиране от новата ОП „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. за проектиране и изграждане на тунела под Шипка и трасето към съоръжението.

Българските компании се обединяват с колеги, ще се конкурират с китайска и турски компании

Прогнозната стойност на проекта е 267 млн. лв.

Идеята за връзката между Северна и Южна България е на 123 години

Големи български строителни компании обединяват сили в консорциуми, за да преборят китайски и турски фирми, подали оферти за изграждане на тунела под Шипка и трасето към съоръжението.

В пътната агенция бяха отворени документите на допуснатите в конкурса кандидати. Офертите са седем на брой. В търга участват българското обединение „Геопът Шипка“ с „Геострой“ АД и „Пътстрой - 92“ АД. Сред кандидатите е и ДЗЗД „Консорциум „ПСВТ“, като в обединението са фирмите „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД. Третият кандидат с българско участие е обединение „Шипченски проход“ на фирмите „Трейс Груп Холд“ АД и „Алве Консулт“ ЕООД. Родните компании, които през годините натрупаха опит, знания и изпълнени проекти зад гърба си ще се състезават с две турски компании - „Дуйгу Мюхендисирик Иншаат Туризм Дъш Тиджарет Ве Санайй Лимитед Ширкети“ ООД и „ Колин Иншаат Туризм Санайи Ве Тиджарет“ АД. В конкурса участва и българо-турско обединение с участници „Доуш Иншаат Ве Тиджарет“ АД и българските фирми „Виа Конструкт Груп“ ЕООД и „Виа План“ ЕООД. Сред кандидатите е и компания от Китай - „Чайна Комюникейшън Кънстръкшън Къмпани“.

Прогнозната стойност на обществената поръчка е малко над 267 млн. лв. без ДДС. Тя включва проектиране и строителство на трасе с обща дължина 10,5 км. От него 3,22 км е тунелът под Шипка. Освен това проектът предвижда още четири по-малки тунела и 7,6 км изграждане на нов път.

Целият проект трябва да бъде завършен за малко над 3,5 години след подписване на договора. Идеята за връзка между Северна и Южна България, която ще се осъществи чрез тунела и пътя към него не е нова, а е на цели 123 години. За първи път е предложена през далечната 1897 г., като първоначално тунелът е трябвало да бъде железопътен. Сега ще бъде изграден пътен тунел с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара. Той ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша.

Коментари

Задължително поле