Сътресения в „Марибор“ преди „Лудогорец“

Ново огнище на африканска чума в Русенско

Край на свободното движение към Великобритания от 1 ноември При Брекзит без сделка гражданите на ЕС няма да имат право на престой и работа

Намериха още човешки останки край Негован

Макрон призова Путин да зачита демокрацията

Няма замърсяване на въздуха от пожара край Ботевград Към момента пламъците са овладяни, съобщиха огнеборците

Цялата територия на област Перник е обявена за санитарна зона заради чумата

Световен отровител 19 със серен двуокис е България (обзор) 350 000 тона от отровния газ изхвърлила страната ни в атмосферата през 2018 г.

Горски пожар наложи евакуация на най-малко 9000 души на Канарските острови

„Патриотичен фронт” възкръсва за местните избори Уточняват населените места

Виртуални турове сменят ваканциите Чрез добавена реалност ще посещаваме труднодостъпни и защитени места

САЩ тестваха крилата ракета със среден обсег

Доплащаме за лечение по официални тарифи С Наредба на здравния министър ще се избегне нерегламентираното даване на пари

Задължителен ли е медицинският преглед, когато започваме работа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 20 август 2019

Китайци взеха летище Пловдив Ще плащат по 600 000 лева на година на държавата, но след 48 месеца

Консорциум между китайската компания “Хайнан” и “Пловдив Еърпорт Инвест” е новият концесионер на летище Пловдив. Решението е на правителството, което упълномощи вчера министъра на транспорта Ивайло Московски да сключи концесионния договор в двумесечен срок.

Концесията е за 35 години, като за този срок консорциумът трябва да инвестира над 79 млн. евро в летището. С тях трябва да бъде ремонтирана и поддържана съществуващата инфраструктура, както и да се изградят нови съоръжения.

Първата вноска по концесията трябва да бъде платена след четири години, когато изтича гратисният период, предвиден в договора. Концесионерът ще дължи по 600 000 лева без ДДС, на година плюс 6% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за съответната година, свързани с ползването на обекта.

Единият от участниците в консорциума – HNA Group (Хайнан Груп) към момента разполага с приблизително 145 млрд. долара активи, над 90 млрд. долара приходи годишно и с над 410 000 служители по цял свят. Хайнан Груп управлява 14 авиокомпании с над 1250 самолета, като оперира 13 летища и над 1000 вътрешни и международни линии, твърдят от правителството. Според публикации в чуждите медии обаче в последните месеци китайският концерн изпитва финансови затруднения и се опитва да продаде активи за над 6 млрд. долара.

Процедурата за отдаване на концесия на летище Пловдив беше открита на 16 януари 2017 г., като оферти подадоха трима участници – ДЗЗД “Силк роуд Пловдив Еърпорт”, “Консорциум Летище Пловдив” и Обединение между “Хайнан” и “Пловдив Еърпорт Инвест”. По-късно ДЗЗД “Силк Роуд Пловдив Еърпорт” беше отстранено, защото не отговаря на критериите за подбор.

Участникът обжалва решението, заради което процедурата беше спряна. На 1 март 2018 г. Върховният административен съд отхвърли жалбата.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Трябва ако пътуваме да си дърпаме очите, ще ни е от полза.За сега само от Пловдив!!!

  2. 300000€ за година! Това е концесия за ресторант или за ? За летище в ЕС и с международни полети това е подарък или далавера за някой от властта.

  3. Поредното предателство към националните интереси!

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.