Министър Нанков: До края на годината започваме ремонт на още три обекта на магистралите Хемус и Тракия

Арестуваха мъж, заплашил полицаи с пистолет

Криминално проявен е задържан на Калотина в опит да напусне страната

Ципрас готви мащабни промени в състава на гръцкото правителството

Велико Търново ще кандидатства пред ФИФА за изграждане на нов футболен терен Възстановяват терена в района на бившата ледена пързалка

Задържаха горнооряховец, дирен за екстрадиция в Германия

Арестуваха мъж за непристойни действия пред дете

Велико Търново се побратимява в азербайджанския град Нахчъван Предложението е на посланика Н.Пр. Наргиз Гурбанова

Прокуратурата започва проверка в КФН заради фалита на „Олимпик“

Мъжът, който вилня в спешното отделение в Перник, отиде да се извини Предложил да плати щетите

Община Велико Търново прехвърля 10 язовира на държавата Водоемът в Леденик "плаче" за спешен ремонт

Статуята от Хераклея Синтика може да е на организатор на гладиаторски игри Открит близо до римската скулптура надпис от I-II век насочва към агонотета Тиберий Клавдий Бакхий

Турция и Катар подписаха споразумения за обмяна на валута

Ципрас обявява края на гръцката криза от остров Итака Подготвяните тържества се отлагат заради библейските пожари в Мати

Плувният басейн в Спортен комплекс „Пирин“ – Благоевград отново отворен за посетители

Китайци взеха летище Пловдив Ще плащат по 600 000 лева на година на държавата, но след 48 месеца

Процедурата за концесия на летище Пловдив беше обявена в началото на миналата година.

Консорциум между китайската компания “Хайнан” и “Пловдив Еърпорт Инвест” е новият концесионер на летище Пловдив. Решението е на правителството, което упълномощи вчера министъра на транспорта Ивайло Московски да сключи концесионния договор в двумесечен срок.

Концесията е за 35 години, като за този срок консорциумът трябва да инвестира над 79 млн. евро в летището. С тях трябва да бъде ремонтирана и поддържана съществуващата инфраструктура, както и да се изградят нови съоръжения.

Първата вноска по концесията трябва да бъде платена след четири години, когато изтича гратисният период, предвиден в договора. Концесионерът ще дължи по 600 000 лева без ДДС, на година плюс 6% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за съответната година, свързани с ползването на обекта.

Единият от участниците в консорциума – HNA Group (Хайнан Груп) към момента разполага с приблизително 145 млрд. долара активи, над 90 млрд. долара приходи годишно и с над 410 000 служители по цял свят. Хайнан Груп управлява 14 авиокомпании с над 1250 самолета, като оперира 13 летища и над 1000 вътрешни и международни линии, твърдят от правителството. Според публикации в чуждите медии обаче в последните месеци китайският концерн изпитва финансови затруднения и се опитва да продаде активи за над 6 млрд. долара.

Процедурата за отдаване на концесия на летище Пловдив беше открита на 16 януари 2017 г., като оферти подадоха трима участници – ДЗЗД “Силк роуд Пловдив Еърпорт”, “Консорциум Летище Пловдив” и Обединение между “Хайнан” и “Пловдив Еърпорт Инвест”. По-късно ДЗЗД “Силк Роуд Пловдив Еърпорт” беше отстранено, защото не отговаря на критериите за подбор.

Участникът обжалва решението, заради което процедурата беше спряна. На 1 март 2018 г. Върховният административен съд отхвърли жалбата.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Трябва ако пътуваме да си дърпаме очите, ще ни е от полза.За сега само от Пловдив!!!

  2. 300000€ за година! Това е концесия за ресторант или за ? За летище в ЕС и с международни полети това е подарък или далавера за някой от властта.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.